Retrospectiva 2015!


20160101_141102 (1)

Gata și cu anul 2015! Bine ai venit 2016!

Cel mai așteptat moment pentru mine este acea zi când mă apuc să scriu articolul ăsta. Văd ce cărți am citit, ce note am dat, ce provocări am reușit să-mi îndeplinesc, treburi din astea domestice.

Am tot scris și șters de câteva ori paragraful care trebuia să continue propoziția de mai sus până când am realizat că nu am nimic inteligent sau memorabil de spus, prin urmare să trecem la cifre!

În 2015 am citit 156 de cărți, respectiv 41 238 de pagini. 

Cea mai lungă carte a fost Sticletele lui Donna Tartt cu 1 108 pagini, iar cea mai scurtă Snow Glass Apples de Neil Gaiman cu 25 de pagini.

Media de pagini a cărților citite a fost de 271 de pagini/carte.

Am fost foarte darnic cu steluțele pe goodreads pentru că la sfârșitul anului mi-a ieșit o medie de 3,5 stele/carte. Sunt bunătatea întruchipată!

Cele mai citite articole publicate în 2015 de pe blog au fost:

1 – Cei doi Teribili

2 – Supunere

3 – Sticletele

4 – Lumea de gheață și foc

5 –  Interviul cu Florin Bican

Și acum topurile cu care v-am obișnuit: 

Top 5 ficțiune grea:

1 – Muntele vrăjit de Thomas Mann

2 – Profeții din Fiordul Veșniciei de Kim Leine

3 – Atelierul Diavolului de Jachym Topol

4 – Babbit de Sinclair Lewis – urmează recenzia

 5 – Culoarea purpurie de Alice Walker

Top 5 fantasy și science fiction:

1 – Seria Demon – Omul pictat și Sulița deșertului de Peter V. Brett

2 – Trilogia Furnicilor (Furnicile și Ziua Furnicilor)de Bernard Werber

3 – Marțianul de Andy Weir

4 – Ultima dorință de Andrej Sapkowski

5 – O istorie secretă a Țării Vampirilor. Cartea Pricoliciului de Adina Popescu

Top 5  YA și carte pentru copii:

1 – Cum a furat Grinch Crăciunul de Dr. Seuss

2 – Chemarea monstrului de Patrick Ness

3 – Cartea cimitirului de Neil Gaiman

4 – Castelul de sticlă de Jeanette Walls

5 – Cei doi teribili de Mac Barnett, Jory John

Top 5 cărți non-ficțiune:

1 – Mânie și timp de Peter Sloterdijk

2 – Lupta mea de Karl Ove Knausgard

3 – Noi, copiii din Bahnof Zoo de Christiane F

4 – What If de Randall Munroe – urmează recenzie

5 – Războiul sexelor de Robin Baker – urmează recenzie

Top  5 istorie:

1 – Sfârșitul de Ian Kershaw – urmează recenzie

2 – Compania de  John Micklethwait și Adrian Wooldridge – urmează recenzie

3 – Anul zero 1945. O istorie de Ian Buruma – urmează recenzie

4 – O istorie a Orientului Mijlociu de Peter Mansfield – urmează recenzie

5 – Împotriva Zeilor de Peter L. Bernstein

Top 5 bandă desenată:

1 – Seria Sandman – urmează recenzie

2 – Colecția Relații ceho-române în bandă desenată

3 – Signal to Noise de Neil Gaiman și Dave Mckean

4 – Seriile Marvel de Lex Comic Shop cu Deadpool și Thor

5 – Death. The Deluxe Edition de Neil Gaiman

Top 5 mari dezamăgiri în 2015:

1 – Soloviov și Larionov de Evgheni Vodolazkin

2 – Beautiful you de Chuck Palahniuk

3 – Marea nesfârșită de Rick Yancey

4 – Sticletele de Donna Tartt

5 – Deadpool omoară Universul Marvel

Din păcate nu am reușit să mă țin de cuvânt și să finalizez anul trecut seria de autor dedicată lui Julian Barnes și Neil Gaiman așa cum mi-am propus dar anul ăsta promit să mă țin de cuvânt.

Acestea fiind scrise, vă doresc un an 2016 plin de împliniri și lecturi cât mai faine!

8 gânduri despre „Retrospectiva 2015!

    • Acum e prea târziu să mă mai răzgândesc. „Răul” a fost făcut. 🙂 Dar aştept cu interes recenzia ca să văd unde am greşit sau unde nu am rezonat cu Vodolazkin de data asta. Poate că am să revin vreodată la volum deoarece autorul rus încă se mai numără printre preferații mei deşi insist că Soloviov şi Larionov este o dezamăgire personală. Promit să adaug link la recenzia ta în articolul meu pentru ca volumul să se bucure şi de o opinie pozitivă cu „greutate”. E în interesul cititorilor, până la urmă să aibă opțiuni şi şansa de a primi opinii sincere. 🙂

      • Oho, ati citit ceva anul ăsta! Aveți lecturi foarte variate.
        Dar niciun Nabokov în topul greilor? Aleksandar Hemon ați citit? Dacă vreti să citiți un istoric român de excepție vi-l recomand pe Bogdan Murgescu, cred că România si Europa e cartea sa cea mai reușită.
        Tocmai citesc Kim Leine, e foarte bun, ați avut dreptate, Multumesc!
        La mulți ani!

      • Bogdan Murgescu este un istoric care se afla in top 5 personal al istoricilor pe care i-am citit. Lucrarea sa Romania si Europa este una dintre cele mai extraordinare carti din literatura romaneasca de specialitate. Am citit-o cu mult timp in urma, inainte de perioada in care am decis sa ma ocup din nou de blog. Cred ca am sa o recitesc deoarece este una dintre cartile care se cer studiate si recitite constant.
        Nu am citit nimic de Aleksandar Hemon, am sa caut volumele sale daca vin ca recomandare din partea dvs.
        Ma bucur ca va place volumul lui Leine. Este o adevarata capodopera din punctul meu de vedere.
        Incerc sa citesc cat mai variat deoarece doresc sa imi construiesc o perspectiva cat mai extinsa asupra fenomenului litera, indiferent de e beletristic sau de specialitate.
        Anul acesta imi propun sa scriu si despre carti care au legatura directa cu activitatea mea profesionala, parte pe care pana acum am ignorat-o desavarsit atat pe goodreads cat si pe blogul personal.
        Sunt deschis la orice recomandare si chiar va rog sa-mi recomandati volume pe care nu le regasiti aici si v-au impresionat. 🙂

      • Pe Nabokov l-am cam ignorat anul trecut insa vreau sa ma dedic cat de curand unei lecturi sustinute scriituriu sale. I-am simtit si eu lipsa, recunosc. 🙂

Lasă un comentariu