Deadpool omoară Universul Marvel de Cullen Bunn și Dalibor Talajic


Deadpool omoară Universul Marvel de Cullen Bunn și Dalibor Talajic

My rating:  3 of 5 stars 

Mi-s fan Deadpool. Deadpool este în top 5 eroi de bandă desenată alături de Batman, The Punisher, Lucky Luke și Spawn.

Am așteptat cu nerădbare volumul tradus în limba română, cum altfet, că doar în sfârșit pot să-mi fac și eu o bibliotecă de bandă desenată tradusă. Însă am fost dezamăgit. Crunt.

Deadpool din seria Deadpool este un netot psihopat, dar teribil de amuzant. La fel este și în jocul care i s-a dedicat și pe care l-am savurat pe consolă. Însă Deadpool-ul lui Bunn și Talajic aduce mai mult cu o petardă fâsâită care-ți strică tot cheful de scandal și distracție în seara de Anul Nou indiferent de cât de băut ești.

Bunn nu are povești foarte faine la activ, cică Deadpool Kills Deadpool totuși este destul de bună, mai puțin seria The Sixth Gun, serie pe care o citesc cu plăcere. Însă la volumul de față povestea este atât de siropoasă și plicticoasă și fără nerv și fără adrenalină și fără umor încât zici că Deadpool a pus gând rău inclusiv cititorului, nu doar Universului Marvel.

20151227_124300

Pe lângă faptul că toată lumea știe că Deadpool e psihopat, nu se explică de ce, totuși, Deadpool o ia aiurea pe câmpii. Există, este adevărat, o oarecare încercare care cică ar trebui să explice de ce turbează mortăciunea cu mască însă nu este suficientă ca să fie și credibilă sau să ajute povestea.

Scenele de luptă sunt anoste și scurte! Foarte scurte! Enervant de scurte! Din punct de vedere vizual Talajic nu impresionează, deși coperțile sunt destul de faine și singurele panouri memorabile, de altfel, desenatorul a lăsat impresia că nu tratează cu seriozitate povestea, simplificând-o la nivel vizual nepermis de mult.

20151227_124211

Singurul panou care mi-a plăcut este mai jos:

20151227_141248

În rest, nu prea m-a dat pe spate, așa cum am mai spus.

Glume slabe care mai bine lipseau, o poveste dezlânată care pune prea multă presiune pe personaj și-l lasă pe acesta ca prin simpla prezență să susțină o istorioară superficială, lupte scurte și dialoguri mult prea simple fac din volumul Deadpool Omoară Universul Marvel o bandă desenată mediocră.

Singurul motiv pentru care am dat 3 stele în loc 2 pe goodreads a fost strict faptul că-mi place foarte tare personajul, deși Deadpool-ul lui Bunn nu este Deadpool care-mi place mie. 

Deși am fost destul de critic, recomand volumașul pentru că merită să poposească în biblioteca oricărui împătimit de bandă desenată care este în căutarea unui nou erou favorit. Până la urmă este o oarecare distracție pe care Bunn și Talajic o oferă și care se poate savura la o cafea într-o dimineață în care nu ai chef să citești presa.

De ce 3 stele: pentru că tot greul cade pe umerii personajului, scenaristul preferând să țeasă o poveste slăbuță și fără urmă de umor. Deadpool are toate atuurile pentru a fi un scenarist bun, însă nu este unul pentru că se pricepe mai bine la a fi psihopat. Nici nu mă miră că s-a dus glonț la cei care au făcut volumul pentru a-i ușura de căpățână după ce a văzut ce au făcut aceștia. Nu-l condamn. Același lucru aș fi făcut și eu în locul lui.

 

11 gânduri despre „Deadpool omoară Universul Marvel de Cullen Bunn și Dalibor Talajic

  1. văd că ești bine informat pe nișa comics; ai idee dacă găsesc prin București de unde să-mi cumpăr BD-uri franțuzești (tip ”Metal Hurlant”, nu ”Asterix”)? Eu sunt dintr-o generație crescută cu ele în anii 80 și încă le iubesc, dar comicsurile americane nu m-au sedus.

  2. Pingback: Retrospectiva 2015! | Colț Firesc de refugiu

Lasă un răspuns

