Catalogul ființelor fantastice


 

Catalogul ființelor fantastice 
My rating: 3 of 5 stars

Dacă tot m-am apucat de citit cărți pentru copii, m-am gândit eu că e musai să mă familiarizez și cu ființele fantastice care populează lumea basmelor.

Zis și făcut!

Am pus imediat mâna pe Catalogul ființelor fantastice, l-am luat pe Vlăduț în brațe și am început să citim. Unul se bucura de imagini, celălalt se bucura și de pagini și de minipovestirile care le însoțeau.

Cartea este împărțită în patru segmente: Ființe fantastice de pământ, Ființe fantastice de apă, Ființe fantastice de aer și Ființe fantastice între două lumi.

În prima parte, cea dedicată ființelor de pe pământ, descoperim Spiridușii, Garguii, Goblinii, Trolii, Orcii și mulți, mulți alții.

Ființele fantastice de apă sunt Sirenele, Krakenul, Leviatanul, Scylla, Caribda, Hidra etc.

În aer găsim, printre altele, Îngerii, Heruvimii, Zmeii, Vârcolacii, Manticorele, Harpiile ș.a.m.d.

Între două lumi sunt prinși Diavolii, Demonii, Elfii, Sucubii, Mumiile, Walkiriile, Baubau și alte ființe  care mai de care mai înfiorătoare sau prietenoase.

Cartea este foarte faină și educativă. Chiar dacă textele sunt foarte scurte, punctează exact cât trebuie pentru a-l ajuta pe un copil să cunoască personajele fantastice din poveștile pe care le citește sau vede la televizor. Din punct de vedere vizual, volumul este o adevărată desfătare. Vlăduț a început să vină cu cartea la mine și să-mi ceară să-i citesc din ea, să-i spun despre pozele care-i sunt favorite (Îngerii și Demonii se pare că-i plac în egală măsură) și o răsfoiește chiar și singur stând pe burtă și studiind atent imaginile colorate în care-și fac de cap ființele fantastice. Or, dacă unui pitic de un an jumate i se par fascinante desenele și are răbdare să asculte una sau două „biografii” atunci pentru copiii mai mari nu are cum să nu fie cât se poate de interesantă, zic eu.

Cred că este o carte foarte potrivită drept cadou – nu ai cum să dai greș cu ea, indiferent de citește sau nu copilul căruia vrei s-o dai – și e perfectă pentru puștanii care iubesc să evadeze în lumea poveștilor.

De ce 3 stele: pentru că, după mine, puteau să fie mai dezvoltate poveștile și se putea face o alegere mai fericită din punct de vedere grafic. Dar având în vedere că nu mie mi se adresează cartea, că Vlăduț e super entuziasmat de ea și că mai știu câteva persoane de o vârstă cu mine care sunt cât se poate de mulțumite de volum, nu am cum să nu subscriu și să nu o recomand.

2 gânduri despre „Catalogul ființelor fantastice

    • De asta am si pus poze cu ilustratiile ca sa se vada cum arata ele, de fapt, pentru ca eu in articol am spus ca se putea face o alegere mai fericita din punct de vedere grafic – o chestiune strict personala pentru ca eu citesc BD-uri si am anumite filme-n cap.
      Dar este foarte fain ilustrata, este adevarat, pentru ca lumea care o cumpara din librarie este foarte entuziasmata de desene. La fel si Vladut care este fanul cartii 🙂

Lasă un comentariu