Cei 100 – Kass Morgan


Cei 100 de Kass Morgan

Notă: 3 din 5 stele

Prezentare editurii:

Dupa un razboi nuclear devastator, omenirea traieste in nave spatiale, departe de suprafata radioactiva a Pamantului. 100 de adolescenti delincventi sunt trimisi intr-o misiune periculoasa: trebuie sa recolonizeze planeta. Ar putea fi a doua sansa la viata sau… o misiune sinucigasa.

 

Clarke a fost arestata pentru tradare si e bantuita de propriul trecut. Wells vine pe Pamant pentru fata pe care o iubeste, dar oare ea il va ierta? Bellamy vrea sa-si apere sora. Glass a ajuns iar pe nava, dar acolo viata e la fel de periculoasa ca pe Pamant.

 

Cei 100 trebuie sa lupte pentru viata intr-un tinut salbatic. Nu era in plan sa fie eroi, dar s-ar putea sa fie ultima speranta a omenirii.

 

„Sumbru si fascinant… O combinatie de Imparatul mustelor, Un cantec strabate lumea si Jocurile foamei.”

Booklist

 

Cei 100 e genul de cărțulie de care aș putea să mă iau și cu care aș putea să dau de toți pereții, în mod normal. Din fericire pentru mine și pentru integritatea cărții, a reușit să-mi ofere acea senzație de distracție facilă pe care mi-o oferă, de obicei, filmele de acțiune cu enșpe mii de efect speciale și care ajung blockbustere.

Reiau ce scriam pe goodreads imediat după terminarea volumului (și aici îmi dau voie să mă citez):

Simpatic inceput de serie. Cam prea melodramatic si romantios, parca-i rupt din romanele de dragoste victoriene, dar, din fericire, nu-i dezgustator nici prin scriitura, nici prin constructia narativa. Sunt erori ici-colo de cursivitate a dialogurilor si a actiunilor dar, per total, cartulia e ok.

Chiar nu am nimic de rău de zis despre ea? Ba da, aș avea.  Dar, per total, cartea chiar oferă ceea ce-și propune și reușește să atingă un punct nervos sau sensibil care mă face să stau potolit.

Personajele sunt banale, poveștile lor – clișeistice, amorurile – ușurele, dar e o carte care, cumva, te surprinde și captivează. Erorile de construcție sunt flagrante dar, din nou, cumva mi-a venit să trec peste ele. Nu știu de ce, povestirea scrisă de Morgan m-a prins. Nu este o lectură pe care să o recomand oricui, poate doar prietenilor care citesc genul acesta de literatură, însă dacă ar fi să le-o recomand, aș face-o fără emoție. Sunt sigur că nu ar turba dacă ar citi volumașul.

Nu am foarte multe de spus despre Cei 100. Lucrurile sunt destul de simple. Dacă te găsești într-o librărie în care descoperi o promoție 2+1 Nemira și nu știi care să fie al treilea titlu de pus în coș, te poți opri fără nicio problemă la volumașul de față. Asta doar în cazul în care ai vreo aplecare înspre acest gen de literatură.

De ce 3 stele: pentru că este distractivă și are doza suficientă de suspans cât să te țină lipit de ea câteva ore bune. Mai mult, pe această caniculă, mie nu-mi trebuie.

3 gânduri despre „Cei 100 – Kass Morgan

  1. Ooo, 3 stele? Am citit multe recenzii negative, mai ales din partea celor care începuseră mai întâi serialul și apoi au fost dezamăgiți crunt de carte. 🙂 Dar dacă zici tu că totuși merită, chiar dacă numai pentru partea distractivă, atunci te cred pe cuvânt. 😀

  2. Pingback: Ziua 21 (Cei 100 #2) de Kass Morgan | Colț Firesc de refugiu

Lasă un comentariu