Despre Generala lui James Patterson


 

Notă generală:  2 of 5 stars

Am luat toată seria într-un weekend deoarece simțeam nevoia să citesc ceva ușor și distractiv. Ochii mi-au fugit în librărie către zona pentru copii și am văzut seria Generala și, având o slăbiciune pentru acest cărțulii amuzante, am hotărât că ar fi cazul să văd ce năzbâtii mai fac alți puști în afara de Tom Gates, Nicholas și Greg.

Mare greșeală….

Deși mi-am dat tot interesul și am citit fiecare volum din serie, nu am râs, nici măcar zâmbit, nici măcar o singură dată. Patterson nu are simțul umorului. Nu înțeleg de unde nebunia cu cărțile scrise de el dar glumițele pe care acesta le încearcă sunt acel gen de umor pe care-l vezi în comedioarele de doi lei care nu niciodată ajung în cinematograf. Pur și simplu îngrozitor de anost și lipsit de imaginație.

Personajul  Rafe Katc…… nici nu-mi vine să-i scriu numele deoarece îmi e că o să mă ia somnul, e un puști care, de-a lungul a cinci cărți, nu m-a convins că are personalitate. Nu știu dacă-i pungaș, ghinionist, șmecher sau farsor. E o frunză-n vânt. Când așa, când așa. 

Scriitura îi jalnică și parcă volumele sunt scrise în bătaie de joc. Nimic nu-i luat în serios, Patterson lăsând impresia că a descoperit o mină de aur în care sapă bezmetic. 

Ilustrațiile nu mi-au plăcut absolut deloc. Nici povestea nu prea ajută dar oricum majoritatea sunt pe lângă subiect, în sensul că pleacă de la o întâmplare din carte dar panoul este cu tot felul de glumițe strecurate aiurea-n tramvai.

Atât de îngrozitoare mi s-a părut seria încât nu am mai îndrăznit să mă apuc de Eu, Haios?

Chiar nu înțeleg de ce seria lui Patterson este atât de bine vândută și greu îmi vine să cred că are chiar atât de mulți fani. Tom Gates și Greg Heffley sunt la milioane de ani distanță de Rafe. 

De ce 2 stele: pentru că în loc să râzi, aproape că te trezești plângând. Da, atât de groaznică e seria “amuzantă” a lui Patterson.

Lasă un răspuns

