Afacerile, pentru oameni de Richard Branson


Afacerile, pentru oameni de Richard Branson

My rating:  2 of 5 stars 

Richard Branson este unul dintre acei afaceriști de succes care pot să placă foarte ușor publicului larg deoarece este unul dintre patronii care par să fie trup și suflet pentru angajați.

Angajații sunt cel mai important lucru pe care-l deține o companie. Pentru că dacă aceștia sunt fericiți și clienții vor fi fericiți, iar business-ul va crește.

Acest gen de vorbe de duh are la purtător Richard Branson, prin urmare nu are cum să nu placă maselor.

Dincolo de charisma și de talentul său de afacerits, Branson și-a descoperit și gustul pentru scris. Are șapte cărți scrise, majoritatea având statutul de bestseller. Nu știu sincer într-adevăr Branson le scrie, dar nu contează foarte mult asta, pentru că se vede că Branson e în spatele cuvintelor scrise. Stilul său colocvial poate să fie observat destul de ușor dacă urmărești ceva inteviuri cu el.

Dacă vrei să înveți business din cartea de față, nu-i cazul. Pentru că Branson în Afacerile, pentru oameni nu-și propune să învețe oamenii care nu vor face niciodată vreo afacere cum să facă una, ci mai degrabă să arate care-i trendul pe care oamenii serioși de afaceri îl adoptă în zilele noastre: afaceri făcute de oameni puternici, bogați și cu multă influență în interesul omenirii. 

Da, sună prea frumos ca să fie adevărat, mai ales că un ogar precum Branson nu face afaceri doar de dragul afacerilor, ca un antrepenor adevărat, vrea și mai mulți bani. Dacă nu ies bani, atunci iese putere și influență, ceea ce poate să fie la fel de plăcut și interesant precum banii. Este foarte adevărat că o inițiativă precum Global-Zero (o organizație non-profit care urmărește eliminarea armelor nucleare la nivel mondial) dă și arată foarte bine ca imagine și interes pentru umanitate, mai ales când trei sute de lideri, inclusiv șefi de state, se raliază mișcării propuse de tine.

Global-Zero este doar un banal exemplu, Virgin Unite, o organizație non-profit oficială care face parte din lanțul companiilor lui Branson, organizație care, printre altele, a înființat și o școală de business în Africa de Sud, este mai aproape de ceea ce vede Branson în aceste afaceri pentru oameni.

Genul de business pentru oameni aduce mult mai multă influență și putere decât o afacere obișnuită deoarece astfel se câștigă încrederea maselor. Și asta contează foarte mult având în vedere faptul că-ți dorești clienți constanți si în creștere pentru serviciile pe care le oferi. 

Nu, volumul de față nu te învață cum să faci afaceri. Dar te poate învăța cum să-ți crești puterea și influența dacă deja ești în cercul oamenilor de afaceri de succes. Cert este că nu-ți permiți să fii un filantrop în momentul în care afacerea ta este la început și încă nu a atins un nivel de maturitate și de stabilitate financiară care să-ți ofere șansa de a te dedica și altor proiecte. Da, Afacerile, pentru oameni este un manual de gherilă pentru cei care gândesc, simt și trăiesc la un următor nivel greu de de înțeles și aplicat. Cel puțin pentru mine. Cel puțin pentru mine cel care sunt ce sunt acum.

De ce 2 stele: pentru că e un volum care m-a învățat lucruri, însă m-a învățat lucruri pe care să le și pot folosi sau înțelege sau aplica. Cele 2 stele sunt pentru că mi-a dat ocazia să reflectez asupra anumitor chestiuni și pentru că Branson e destul de amuzant cât să nu devină plictisitor.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s