Magicienii de Lev Grossman


Magicienii de Lev Grossman

My rating:  1 of 5 stars 

Prezentarea editurii:

Quentin Coldwater nu seamana cu niciunul dintre colegii lui de liceu. In timpul liber reciteste cartile fantasy preferate din copilarie si In vis Ii Insoteste pe protagonistii lor In lumea magica numita Fillory.

In comparatie cu aventurile din carti, viata Ii pare anosta si lipsita de culoare. Totul se schimba insa atunci cand este admis intr-un colegiu secret si exclusiv de magie in afara New York-ului. Acolo incep peripetiile lui si o initiere riguroasa in magia moderna.

Dar, in cele din urma, dupa un timp nici magia nu ii mai aduce fericirea si ineditul pe care Quetin le astepta de la viata – asta pana cand el si prietenii sai fac o descoperire uimitoare: Fillory exista cu adevarat.

„Daca va place Harry Potter, ar trebui sa cititi si Magicienii lui Lev Grossman, o concretizare minunata a povestilor cu scoli de vrajitori. “
John Green

„Sa compari Magicienii cu seria Harry Potter e ca si cum ai compara un whisky irlandez cu un ceai usor. Grossman propune o sensibilitate cu adevarat matura, o poveste Intunecata, periculoasa, plina de Intorsaturi. Cu Hogwarts n-a fost nicioadata asa. “
George R. R. Martin

„Un roman palpitant, care transforma conventiile din fantasy-ul clasic si contemporan ca sa spuna o poveste teribil de Inselatoare despre forta imaginatiei Insesi… O poveste neasteptat de emotionanta despre trecerea spre maturitate. “
The New Yorker

După ce am citit cartea, am scris asta pe goodreads:

groaznic roman!
Saracul autor sta atat de prost cu imaginatia incat isi compara personajele din lumea fantastica cu personaje care apar in alte carti!
Scriitura jalnica, traducerea si tehnoredactarea sub orice critica, personajele principale sunt decadente fara un motiv concret, actiunea treneaza mai bine de jumatate de carte, taramul fantastic este doar un alt fel de Narnia dar fara implicatiile si filosofiile crestine.

O abureala de carte care m-a scos din sarite!

Eram în concediu și am luat Magicienii cu mine pentru că era groasă, pentru că și Elena vroia să o citească și pentru că ne-am spus că ar fi mai bine să luăm câteva cărți cu mai multe numere de pagini decât cărți subțirele pe care le citim imediat și care ne ocupă cam mult loc în bagaj. Aproape că mi-a stricat concediul… Nu mi-a luat decât două zile de liniște și pace ca să o citesc însă aoleu! cât de grele au fost orele dedicate lecturii acestei cărți!

Grossman este un adevărat diavol ieșit din iad trimis de Satana ca să chinuie oamenii care citesc!

Comparații cu Harry Potter? De unde? De ce? Magicienii lui Grossman se apropie de absolut orice altă carte citită de mine în copilărie, dar nu de seria lui Rowling! De la Narnia până la Alice, Grossman trece grosier prin toate cărțile monumentale ale omenirii pentru a aduna toate chestiile faine în răhățelul său de carte sperând să impresioneze! Se pare că a reușit și nu înțeleg de ce! Nici măcar nu este în stare să-și denumească sau să încerce măcar să facă noi monștri! Ca să-ți creezi în minte imaginea monstrului care atacă personajele, autorul te trimite la descrieri făcute de alți autori unor monștri care, culmea! seamănă cu cei din cartea pe care o citești acum! WHAT THE FUCK?!?!??!?!?!

Personajul principal este abject! Nu pricep care-i faza cu el. Nici el nu pricepe care-i faza cu el. Nici Grossman nu pricepe care-i faza cu Quentin. Nimeni nu pricepe care-i faza cu aceșt puștan bețiv și drogat care se vrea magician dar se comportă de parcă ar fi scăpat pe Bahnhof ZOO și acolo-și petrece tot timpul! Parcă e varianta feminimă a lui Alice a madamei anonimă care s-a trezit să o întrebe pe Alice cum stă treaba cu drogurile! Quentin e fetid! E genul de personaj atât de prost făcut încât chiar dacă renaște ca o pasăre Phoenix nu ți se oferă nicio șansă să te atașezi de el din simplu motiv că este construit atât de superficial încât nu ai cum să înțelegi nimic din ceea ce face! Până la urmă nu m-ar mira dacă toată aventura lui Quentin nu ar fi altceva decât un trip cauzat de heroină sau o fază cruntă de delirium tremens având în vedere cât se insistă pe faptul că e obsedat de o serie de romane care aduc foooooooarte mult cu Cronicile din Narnia.

E jalnică intenția de a compara această carte cu oricare volum din Harry Potter. Nici măcar partea de magie nu se apropie de ceea ce a făcut Rowling în romanele sale. E un roman slab, scris prost, lipsit de imaginație, plin de greșeli de construcție, cu personaje care-ți aduc în gură bolul alimentar proaspăt înghițit.

De ce 1 stea: pentru că nu am putut să-i dau 0 stele.

4 gânduri despre „Magicienii de Lev Grossman

  1. Ești un pic masochist, bag samă. Eu nici nu mi-am bătut capul să o termin. A început lent, apoi a devenit interesantă, iar apoi (pe la un sfert) s-a dezumflat ca un balon de petrecere la ora dimineții. Acolo m-am oprit cu cititul. Nu îmi place să scriu recenzii negative și nici să dau rating-uri mai jos de 2 stele fiindcă știu ce muncă pui în scrierea unei cărți. Spun doar că „nu este o carte pentru mine” și o pun în raft necitită. Apoi încerc să citesc ceva care „este pentru mine”. Norocul este că sunt masochiști ca tine care scriu recenziile și le pot citi și cei ca mine. Săptămână bună!

  2. Vaaai, si ce coperta frumoasa! 😀 Mi-a placut insa recenzia, am ras din toata inima, tare mi-e teama ca si soloviov o sa determine o recenzie similara din partea mea….la dezamagire ma refer. Ma chinui sa-l termin in weekend-ul asta si daca nu l-as avea cu autograf, sigur as scapa de cartea asta…am zis ca e o exagerare remarca ta ca nu crezi ca sunt multi care o sa duca la capat, dar asa e….:(

  3. Vai, ce mă bucur parcă atunci când descopăr că mai există și persoane care au avut impresii asemănătoare cu ale mele!! Cred că am fost destul de bună încât am reușit să ofer 2 steluțe acestei cărți dar adevărul este că nu prea le merită. A fost plictisitoare, mai ales după ce am realizat că autorul nu avea să îmi ofere ceva încântător. Și eu sunt curioasă de ce altora le-a plăcut așa de mult această carte. Fiecare cu părerea lui însă de 5 steluțe nu aș vedea cartea aceasta ever. Cel mai mult poate 3 stele trase de păr. 🙂
    Faină recenzia! La obiect.

Lasă un răspuns

