Bookfest 2015: Plan de lectură pe luna iunie


Am tot hălăduit printre cărțile care au apărut la Bookfest-ul de anul ăsta și am ajuns la concluzia că sunt destul de multe apariții interesante și m-am gândit să-mi fac un fel de top al unor edituri, alese pe sprânceană, care au scos cele mai faine cărți la această ediție a sărbătorii literare.

Prin urmare mi-am stabilit un plan de lectură în care mi-am propus ca în luna iunie să citesc și să prezint toate cărțile care mi-au atras atenția de la câteva edituri. 

Voi lua câte o editură și voi citi toate cărțile prezentate la Bookfest și tot așa până când le termin pe toate. Am deja câteva articole publicate, am ceva cărți deja citite cu recenziile în stadiu de ciornă, tot ce-mi mai rămâne de făcut este planul de lectură.

Prin urmare, hai să vă arăt cum arată schema mea de lectură luna asta:

Editura Nemira – încep cu Nemira pentru că am citit deja toate cărțile prezentate la Bookfest care mi-au atras atenția:

Lumea de gheață și foc – George RR Martin – un articol entuziasmat urmează cât de curând;

Viaţa de poveste a lui A.J. Fikry – Gabrielle Zevin – simpatic, nu pe gustul meu, recenzia în lucru;

Planetele – Dava Sobel – recenzie în lucru;

Între cer și pământ – recenzie în lucru.

Grupul Editorial ART:

Lecții de dans pentru vârstnici și avansați –  Bohumil Hrabal

Trenuri cu prioritate –  Bohumil Hrabal – recenzat aici

Iubire –  Toni Morrison

Toate focurile, focul – Julio Cortázar

Trilogia New York-ului – de Paul Auster

Pianul mecanic – Kurt Vonnegut

Culoarea purpurie – Alice Walker

Atelierul Diavolului –  Jáchym Topol – un roman extraordinar pe care l-am citit pe nerăsuflate. Încă lucrez la recenzie

Întreab-o pe Alice – Autor anonim – volum recenzat aici

Castelul de sticlă – Jeannette Walls – superb volum de memorii! Încă sunt sub impactul lui!

Arthur:

În coadă de pește – Sally Gardner – va veni la pachet cu o recenzie și la primul volum din serie. Încă nu știu cine va scrie despre cărți pentru că ne-au plăcut foarte mult și mie și Elenei.

Povestea unei pescărușe și a motanului care a învățat-o să zboare –  Luis Sepúlveda – încă nu am reușit să o găsesc nicăieri

Copiii de făină –  Anne Fine

Insula Delfinilor Albaștri – Scott O’Dell

Noua colecție a Editurii Arthur este superbă și a început cu o serie de cărți foarte dragi nouă și cu ediții cu adevărat spectaculoase. Le recomandăm cu căldură tuturor părinților și copiilor titlurile din colecția Cărțile de aur ale copilăriei: Matilda, Micul Prinț, Tabăra, Emil și detectivii.

Paladin:

Fată înecându-se – Caitlín R. Kiernan

Sufletul împăratului- Brandon Sanderson

Parcul Gorki – Martin Cruz Smith

Ultimul polițist – Ben H. Winters

Editura Polirom:

Uriașul îngropat – Kazuo Ishiguro

Povestiri din Kolîma – Varlam Șalamov

Despre ce vorbim când vorbim despre iubire – Raymond Carver

Legea copiilor – Ian McEwan

Profeții din Fiordul Veșniciei – Kim Leine

Numărul zero – Umbert Eco – roman recenzat deja aici

Zgomotul lucrurilor în cădere – Juan Gabriel Vasquez

Editura Humanitas:

Noi vorbim, nu gândim. Nouă colecţie de perle românești – Radu Paraschivescu – carte despre care am scris deja aici

Dezinformarea. Un fost spion-şef dezvăluie strategiile secrete de subminare a libertăţii, de atac împotriva religiei şi de promovare a terorismului –  Ion Mihai Pacepa, Ronald J. Rychlak – înă nu sunt convins dacă vreau să citesc cartea lui Pacepa, mă mai gândesc, dar o trec pe listă, just in case

A fi evreu după Holocaust –  Imre Tóth – carte citită deja, articol scris, așteaptă publicarea pe blog

Lumea clădită de America –  Robert Kagan – cartea mă atrage prin faptul că vreau să văd cum justifică Kagan ieșirile imperialista ale Americii, însă nu sunt chiar convins că-mi voi dedica timpul ca să o citesc

Jurnal de călătorie. Rusia – Nikos Kazantzakis

Noi, copiii din Bahnhof Zoo – Christiane F. – o Alice adevărată de data aceasta. Abia aștept să citesc cartea!

Legile frontierei – Javier Cercas – am citit 30 de pagini și mi-au plăcut. Abia aștept să revin la ea!

Supunere –  Michel Houellebecq – roman citit și recenzat aici

Constelaţia fenomenelor vitale – Anthony Marra

Mărturisirile escrocului Felix Krull –  Thomas Mann

Elizabeth Costello. Opt lecţii – J.M. Coetzee – în curs de citire însă mi-o tot ia Elena de pe noptieră. O să vedem cine va ajunge să scrie primul o recenzie la ea (Elena este cea pricepută-n Coetzee 😀 )

După cum se poate observa sunt 32 de cărți care vor urma să fie citite și prezentate până la sfârșitul lunii iunie. Cel puțin asta îmi propun eu să fac. Nu știu încă cum voi gestiona acest proiect și dacă voi reuși să-l duc la bun sfârșit, deși îmi doresc să pot s-o fac.

Îmi pare rău că nu am pus și cărțile editurilor Curtea Veche, Univers, All, Corint și Trei deși am destul de multe dintre aparițiile acestora însă promit că mă voi revanșa cumva și fața de ele. 

Acestea fiind zise, mulțumesc Laurei Câlțea că m-a ajutat fără să-și dea seama, să-mi organizez foarte ușor articolul și lista de lecturi.

Acum vă las că am ceva articole de scris. 🙂

6 gânduri despre „Bookfest 2015: Plan de lectură pe luna iunie

    • Si-o fi luat concediu? Cabana la munte? Hamac intre doi palmieri, in Caraibe? Totusi inteleg ca o parte dintre alea 32 le-a citit deja. Sau nu? Sint bulversata si invidioasa.

      • Ha, ha, ha, ha!

        Da’ de unde concediu 😛

        Am zis si eu ca as vrea sa incerc sa dau gata cartile astea pana la sfarsitul lunii, sa vad daca e posibil. Sincer, nu prea cred, dar daca am un deadline poate reusesc ceva-ceva 🙂

      • Ah, plus ca s-ar puta sa fie carti care sa nu-mi placa si sa nu le citesc. Deci, lista se poate ingusta foarte mult 🙂

  1. Și eu am o listă făcută.. Cele 2 titluri de la Nemira și în rest o grămadă de la Art(Arthur) 🙂 Castelul de sticlă, Trilogia New-Yorkului, Sufletul împăratului sunt și ele pe listă.. Copiii de făină e bunicică(m-aș fi așteptat la mai multe de la ea..).. Tot de la Art vreau să-i citesc povestea Malalei(pare interesantă, e pe gustul meu)..Am citit toate cele 5 cărți de aur ale copilăriei. Sunt SUPER! Ca să citești Lumea de gheață și foc trebuie să fi citit înainte Urzeala tronurilor,nu?

    • Da, ar fi indicat ca inainte de a citi Lumea de gheata si foc sa citesti seria AGOT. Nu de alta dar altfel nu reusesti sa intelegi nici importanta cartii nici frumusetea universului. 🙂

Lasă un răspuns

