Tom Gates: Totul e uimitor (oarecum) vol. 3 – Liz Pichon


My rating: 4 of 5 stars

Nu cred că există persoană care să-mi urmărească blogul și articolele și care să nu știe că mi-a plăcut foarte mult primul volum al cărui personaj este Tom Gates. În momentul în care a apărut următoarea traducere, care este al treilea volum din serie, nu al doilea, m-am năpustit ca un uliu la raftul de noutăți și l-am înșfăcat pentru a-l citi cât de repede.

 

Totul este uimitor cu adevărat pentru Tom în acest volum. Primește ce-și dorește de ziua lui, ba chiar mai mult, reușește să-i închidă gura surorii sale și să-l pună la respect pe enervantul de Marcus.

 

Pe scurt, totul îi iese la perfecție de această dată nebunaticului Tom Gates.

 

Nu am cum să nu-mi aduc aminte cu o oarecare melancolie de vremea când și mie îmi părea viața cu adevărat uimitoare, pe când lucrurile se întâmplau așa cum vroiam eu în universul meu de puștan. Nu am să uit niciodată bicicleta pe care am primit-o cadou, o bicicletă roșie de construcție rusească, mult prea mare și prea grea pentru mine, dar pe care mi-am dorit-o foarte, foarte mult și pentru care am considerat eu, ulterior primirii ei, că am făcut tot posibilul ca bicicleta să mi se întâmple. Sau când printr-un spectaculos dribling făcut printre picioarele destinului am reușit să ies cu fata care-mi plăcea la cofetărie. Bineînțeles că întâmplarea a jucat un rol enorm în această întâlnire. dar eu eram sigur că dorința mea și eforturile mele (giumbușlucuri pe lângă ea, pozne, alergatul în foarte mare viteză fugărit de vreun coleg pe lângă ea, alergat care mi-a atras și o mână ruptă și un ghips pe care l-am purtat câteva săptămâni foarte mândru, mărțișorul și ciocolata Africana plasată strategic în banca ei pentru că nu eram în aceeași clasă etc.) au făcut ca înghețata pe care a comandat-o să o plătesc eu și să vorbim despre muzică, ore și profesori (aveam gusturi foarte diferite, dar asta nu m-a oprit din a o adora).

 

De asta mi-a plăcut și mai mult acest volum din Tom Gates. M-am săturat de puștani cărora nu le iese mai nimic, au parte doar de buclucuri din care ies șifonați și totul pare să meargă împotriva lor. Nu zic că nu e amuzant, dar parcă vrei să vezi cum iese și soarele pe strada lor, măcar ocazional. Liz Pichon scoate ditamai soarele din geantă și-l trântește exact în geamul lui Tom și asta m-a bucurat enorm. M-am simțit din nou un copil fericit care se bucură cu gura până la urechi de norocul personajului preferat.

Click pe poza pentru sursa

Stilul lui Pichon nu e unic. E testat și demonstrat că așa trebuie să construiești un personaj care să placă publicului și care să ofere șansa scriitorului de a deveni unul iubit și apreciat de milioane de puștani de pe tot globul. Dar nu mă deranjează absolut deloc acest mod subliminal de construcție a seriei și a lui Tom Gates. Ba dimpotrivă, cam așa ceva îmi și doresc când vine vorba de a mă delecta cu o carte pentru copii. Vreau un puști vioi, amuzant, deștept, șmecher, care știe cum să manipuleze planetele astfel încât să se așeze cum vrea el. Dacă totul este asezonat cu desene care să te facă să râzi cu gura până la urechi și care să amplifice scriitura, este mai mult decât perfect!

 

Îmi place Tom Gates! Îmi place Liz Pichon! Și-mi place că am o opțiune extraordinară la Jurnalul lui Kinney, o alternativă pe care să o aștept cu nerăbdare și care să-mi ofere aceeași plăcere ca și Micul Nicholas și care să mă facă să-mi aduc aminte de mine, Răzvan cel năzdrăvan, cel care credea că e buricul universului, era ferm convins că totul merge așa cum vrea și visează el doar pentru că mișcă un deget.

 

De ce 4 stele: pentru că m-a făcut să-mi fie dor de copilărie…

Un gând despre „Tom Gates: Totul e uimitor (oarecum) vol. 3 – Liz Pichon

  1. Mi-ai făcut dor de bicicleta mea pe care atunci când am primit-o m-am ascuns după uşă în bucătărie şi m-am pus pe un plâns şi nici nu voiam să ies afară, până la urmă m-am împrietenit cu Pegasul meu alb cu aripi roşii căruia i-am pus şi o limbuţă de mochetă verde pe butucul roţii, să fie curat nu de alta… cum mai zburam cu el 🙂

Lasă un răspuns

