Minunata lume a lui Tom Gates – Liz Pichon


Minunata lume a lui Tom Gates

My rating: 4 of 5 stars

Ha! Am găsit un nou puști care e în stare să-l facă uitat pe Greg Heffley!

De când a fost anunțată apariția ei am fost cu ochii pe Minunata lume a lui Tom Gates. Am primit-o, am așteptat seara pentru ca puștiul meu să se ducă la somn și m-am pus la citit. După primele pagini m-am dus în bucătărie. Pentru că Tom Gates este cât se poate de amuzant!

Un puștiulache care nu prea le are cu școala, răzbunător cât încape, care-și pierde timpul la ore desenând tot felul de năzbătii, cu o imaginație extrem de bogată, foarte șiret și inteligent dar care nu reușește nicicum să se înțeleagă cu cei din jur. Ce să mai, chiar îmi aduce aminte de mine pe când eram de vârsta lui!

Tom Gates nu are timp de pierdut! Trebuie neapărat să găsească un nume și un logo cât mai trăznet pentru formația pe care o are cu prietenul lui, plus că Dude3 urmează să concerteze la el în oraș și trebuie să facă tot posibilul să o ia pe Amy, fata pe care o iubește în secret, cu el la concert!

Mi-a plăcut extraordinar de mult puștiul lui Pichon pentru că este cât se poate de veridic. Nu prea intră-n probleme pentru că are o soartă potrivnică, ba dimpotrivă, tot ce pățește este pentru că o face cu mâna lui și el știe asta, dar nimic nu-l împiedică să ia repercusiunile în piept și să-și asume rezultatele trăznăilor sale.

Tom nu e nici plângăcios, nici tupeist, nici norocos din cale afară, nici ghinionist cu ghiotura, ci doar un simplu băiețel foarte isteț care nu ezită nicio secundă dacă i se ivește ocazia să joacă o farsă, să plătească o poliță, să impresioneze fata care-i place, să-și atace sora pe care nu o suportă dirijând ochii părinților către ea, să-și caute scuze pentru temele nefăcute și motive pentru a nu le face.

Desenele îți iau ochii și te fac să te bucuri și mai mult de Minunata lume a lui Tom Gates! Pichon  are un stil de a desena în care poti regăsi cu ușurință elemente pop-art care se mulează perfect pe scriitura, personajul și lumea pe care autoarea le redă. Un melanj perfect între scriitură și desene reușește să te prindă-n lumea lui Tom Gates și să te facă aproape instantaneu fanul lui.

Ce-i cu adevărat fascinant la personajul lui Pichon este că nimic nu e fals. Tom Gates este unul dintre puștii care am fost și noi și-n care ne putem regăsi cu ușurință. Nu are nimic exagerat în aventurile și felul lui de-a fi și tocmai asta-l face mai ușor de îndrăgit.

E clar, orice puști din lumea asta trebuie să pună mâna pe Minunata lume a lui Tom Gates! Și sunt sigur că nu e tată care să fie cât de cât într-o ureche ca mine și care să nu o citească pe ascuns și să râdă și el!

De ce și de unde atâta entuziasm? Păi, am trecut printr-o serie de puști care mi-au plăcut, m-au amuzat, dar niciunul nu mi-a adus aminte de mine și de un personaj din cărțile copilăriei pe care încă-l îndrăgesc – Huckleberry Finn – așa cum făcut-o Tom Gates.

Plus că, așa cum spuneam și mai sus, desenele sunt cu totul și cu totul speciale. Nu lasă deloc impresia că sunt făcute doar ca să se potrivească unui trend sau ca să facă mai atractivă cartea, ci pentru că autorul chiar are ceva de transmis din punct de vedere artistic și se vede de la o poștă că a dorit să împletească armonios desenul cu scriitura. Și i-a ieșit de minune!

De ce 4 stele: pentru că este una dintre cărțile care mi-au deschis o lume minunată și m-au făcut instant să devin fanul seriei în care Tom Gates este erou principal! Cred cu tărie că este o serie care trebuie să poposească în biblioteca oricărui puști șturlubatic. Ar fi păcat să fie altfel – aviz părinților.

Un gând despre „Minunata lume a lui Tom Gates – Liz Pichon

  1. Pingback: Super-extra-mega-giga concurs! Câștigă cartea Minunata lume a lui Tom Gates! | Colț Firesc de refugiu

Lasă un răspuns

