Magee, zis Maniacul – Jerry Spinelli


Click pe poza si cumpara cartea!

Click pe poza si cumpara cartea!

Pentru  I.C. și cele două frumoase ale sale: A. și M.

My rating: 4 of 5 stars 

Am cunoscut un Magee în copilărie. Nu era chiar ca Magee, dar destul de aproape. Alerga foarte repede, se înțelegea bine cu toată lumea și avea tot felul de talente ascunse pe care le scoatea la iveală doar când situația o cerea.

Magee pe care-l știam eu stătea într-o clădire alături de mai mulți copii ai căror părinți nu erau prin preajmă. Erau altfel decât copiii de la mine-n oraș. Cel puțin așa credeau puştanii, pentru că nu le vedeau niciodată părinții. Culmea, cum ajungea să-i intereseze deodată existența părinților, nu? Se credea că nu se pot apăra. Toată lumea credea asta dar se înșela amarnic. Nu erau nici sălbatici, nu erau nici răi, însă tututor le era frică de ei pentru că nu se vedeau picioare de adulți care te forțează să te uiți sfios în sus în preajma lor. Poate că și eu am fost puțin fricos când l-am cunoscut pe Magee al meu. Dar nu suficient de fricos cât să nu mă împrietenesc cu el. Plus că eu știam că nu ești deloc altfel, dacă nu ai frați mai mari sau mai mici sau dacă ai doar un singur părinte.

M-am împrietenit cu Magee din orașul meu și am învățat foarte multe de la el. Am învățat să alerg către un scop, o țintă și să nu fug de ea și de responsabilități. Am învățat să joc baschet și să mă bucur de joc. Am învățat să pescuiesc, să fiu alături de prieteni chiar și atunci când par că nu au nevoie de ajutor și am învățat că este foarte important să faci sacrificii pentru cei pe care-i iubești și să nu aștepți nimic în schimb.

Magee al meu nu mai este în România și nu l-am mai văzut de foarte mult timp. Magee nu e un super-erou. E prietenul meu. Și sper să rămână așa…

Magee din carte fuge. Dar fuge cât îl țin picioarele și fuge foarte tare. Are o viteză atât de impresionantă încât reușește să-l întreacă pe cel mai rapid puști din cartier fugind chiar și cu spatele. Magee știe și să vorbească animalelor astfel încât să-l asculte, copiilor mici astfel încât să-i fie cei mai buni prieteni, știe să desfacă noduri pe care nimeni nu ar reuși nici măcar să le privească și să învețe bătrâni să citească. Magee nu este un super-erou, chiar dacă e alergic la pizza, dar ar putea fi, dacă ar vrea, pentru că el știe să privească în sufletul oamenilor,  să le cunoască temerile și să-i ajute să le depășească.

După o experiență nu prea plăcută cu o altă carte de-a lui Spinelli, din fericire Magee, zis Maniacul mi-a mers direct la inimă. M-a impresionat personajul și aventurile lui dar, mai ales, mi-a plăcut scriitura lui Spinelli.  De data asta a ales să fie cât mai jucăuș, comparațiile și descrierile salete fac să râzi cu gura până la urechi. Un roman bine conceput, cu un personaj ușor de iubit, totul bine prins într-un text cursiv și foarte plăcut de lecturat: acestea sunt ingredientele care au făcut ca Magee, zis Maniacul să fie una dintre cărțile pentru tineri de care m-am îndrăgostit. Motiv pentru care voi și face un concurs pe blog cu Maniacul 😉

Recomand volumul întrucât cred că este una dintre cărțile care pot ajuta foarte mult copii să depășească anumite bariere sociale pe care adulții le construiesc din motive pe care doar ei le știu și pe care, de obicei, le cam uită.

De ce 4 stele: pentru că Magee, zis Maniacul este perfect pentru adulții care și-au uitat prietenii Maniaci din copilărie, cărora le aduce aminte să mai dea un telefon sau mail și pentru că cei mici vor învăța că singura bariera care-i desparte de alți copii este atât de joasă încât, adeseori, nu e nevoie decât de un pas ca să fie depășită.

Lasă un răspuns

