Când Robocop îi aruncă Non-Stop în mare pe cei 300 de pe arca lui Noe


RobocopJosé Padilha

Gen: acțiune

Intrigă: 2028 – Polițistul Alex Murphy este grav rănit în urma unui atentat. Omnicorp, companie multinațională care se ocupă cu producția de roboți de luptă și intervenție, îl iau pe Murphy ca să-i salveze viața și să-l transforme într-un polițist jumătate robot, jumătate om pentru a încerca să-și vândă roboții și pe piața americană.

De ce m-am uitat la el: pentru că e Robocop!

Ce mi-a plăcut: acțiunea! Filmul e plin de acțiune, violență, povestea este interesantă și fără prea multe probleme de logică. Îmi place noul Robocop și evoluția lui în interpretarea lui Padilha – pare mult mai veridic decât predecesorul lui în drumul către umanitatea pierdută.

Ce nu mi-a plăcut: nu pot spune că nu mi-a plăcut ceva în mod deosebit. Filmul e perfect pentru a fi vizionat în weekend și merită chiar să facă parte din cinemateca unui pasionat de super-eroi așa cum sunt eu.

Actorii: nu rup gura târgului dar nici nu se fac de râs. Nu sunt faze jenante de actorie proastă, iar Joel Kinnaman este un Robocop mai bun decât mă așteptam.

Regia: bum, treosc, pleosc! Pentru un astfel de film regia e excelentă! Camerele se mișcă cu rapiditate, efectele speciale se fac din plin simțite și sunt exploatate la maxim, ce să zic, un film de acțiune bine gestionat de Padilha (Padilha a mai făcut și seria Elite Squad și se știe la filmat conflicte armate).

Recomand: da. Mai ales nebunilor ca mine care dores să-și retrăiască copilăria cu ajutorul unor personaje precum Robocop.

Nota: 7

 

Non-StopJaume Collet-Serra

Gen: acțiune, thriller

Intrigă: Bill Marks este cel care are grijă ca avioanele să nu fie deturnate. Bețiv și deprimat, Marks se trezește față-n față cu un atacator deosebit de inteligent care-l face să pară în ochii superiorilor săi că el este, de fapt, cel care vrea să deturneze avionul. Asta și faptul că la 30 de minute un pasager este ucis îl va pune pe Marks într-o luptă contra cronometru ca să salveze viețile pasagerilor.

De ce m-am uitat la el: pentru că-mi place Liam Neeson.

Ce mi-a plăcut: sentimentul de necunoscut și emoție care se strecoară în sufletul tău pe măsură ce acțiunea filmului se dezvoltă. E un thriller foarte bine făcut, excelent pus în scenă care te ține cu sufletul la gură.

Ce nu mi-a plăcut: nu știu dacă sunt persoane chiar atât de năroade precum atacatorul și motivul pentru care acesta decide să deturneze avionul mi se pare pueril. Dar grădina domnului e mare, deci, se poate orice (nu mai mult de ieri niște idioți au împușcat câțiva desenatori pentru că profetul…). Plus că nu prea am înțeles cum s-au strecurat mai multe arme la bord având în vedere securitatea de la sol…

Actorii: Neeson joacă fain. Nu de Oscar, dar fain. Se știe la genul ăsta de filme și moaca-l ajută. Pentru Moore am o slăbiciune (nu știu de ce pentru că nu-mi plac pistruiatele) dar se achită și ea foarte bine de sarcini.

Regia: pe Collet-Serra îl știu de când făcea filme horror (filme horror care sunt printre cele mai bune din anii 2000 – House of Wax și Orphan) și cred că are un fetiș pentru Neeson (vezi Unknown – un alt thriller/action destul de bunicel). Filmează fain, știe să dezvolte și să scoată maximum dintr-o stare tensionată în care se află personajele, camerele sunt mișcate cu atenție astfel încât simți cum îți crește adrenalina și te apuci să-ți ronțăi unghiile.

Recomand: da! Este un thriller aproape perfect, fără timpi morți, care merită văzut.

Nota: 7

 

300: Rise of an EmpireNoam Murro

Gen: acțiune – film bazat pe bandă desenată – Xerxes de Frank Miller

Intrigă: Grecia este atacată de Imperiul Persan și trebuie să facă față invaziei pe cont propriu întrucât Sparta refuză să-i ajute. După cei 300 de la Termopile și regele Leonidas își găsesc vitejescul sfârșit, Artemisia vede victoria asupra grecilor din ce în ce mai aproape, deși Temistocle a condus cu o șiretenie și curaj extaordinar armata grecească care a și repurtat câteva victorii răsunătoare împotriva perșilor.

De ce m-am uitat la el: din cauza lui Miller. Aștept cu interes și banda care încă nu a fost publicată, după câte știu eu.

Ce mi-a plăcut: senzația de bandă desenată vivantă.

Ce nu mi-a plăcut: prea pueril, prea sângeros, prea fadă povestea, prea exagerate personajele, prea pop. Dar, până la urmă, e în regulă pentru că „prea”-uri de genul cauți când te uiți la un astfel de film.

Actorii: Nu cred că poți face spectacol într-un astfel de film indiferent de cât de bun actor ești.

Regia: mi-a lăsat senzația că privesc o bandă desenată care a prins viață. Da, regizorul își face datoria și mi-a plăcut sentimentul care m-a încercat. Recomand: da! Este un thriller aproape perfect, fără timpi morți, care merită văzut.

Nota: 6

NoahDarren Aronofsky

Gen: acțiune, drama

Intrigă: o intepretare modernă a povestirii lui Noe.

De ce m-am uitat la el: pentru că sunt fan Aronofsky.

Ce mi-a plăcut: regia.

Ce nu mi-a plăcut: nu am înțeles rostul filmului. Departe de povestirea biblică, filmul lui Aronofsky poate să aducă mai multe deservicii decât servicii religiei. Personajul Noe scapă de sub control și are un comportament contradictoriu din care nu se mai înțelege nimic. Dramele de la bordul arcei sunt facile și exagerate, iar personajele le întâmpină superficial. Nici super-erou, nici om de rând, nici omul lui Dumnezeu, nici habotnic, nici cu capul pe umeri, Noe poate fi considerat ca un personaj prins la mijloc și rupt de misiunea care i-a fost încredințată și rostul său de cap de familie – însă Aronofsky nu reușește să păstreze echilibrul și Noe ajunge să pară un dezaxat.

Actorii: Crowe comunică chinul lui Noe indiferent de cât de praf este construit personajul. Nu actorii distrug filmul, de această dată pentru că nu au ce să distrugă. Filmul e deja praf.

Regia: superbă! Aronofsky știe meserie, știe cum să facă imaginile să vorbească, să te prindă și să te subjuge. Din păcate doar regia salvează cât de cât acest film. Motivul pentru care i-am și dat, de altfel, notă de trecere.

Nota: 5

Lasă un răspuns

