Un ursuleț simpatic foc! Paddington – Michael Bond


Click pe poza si cumpara cartea! Transport gratuit 😉

Paddington de Michael Bond
My rating: 4 of 5 stars

A fost o dată un ursuleț venit din întunecatul Peru care mânca marmeladă de portocale în gara Paddington. Un domn, Brown, și o doamnă, tot Brown, l-au îndrăgit de cum l-au văzut. L-au îndrăgit atât de tare încât l-au luat acasă și l-au numit Paddington după numele gării în care s-au întâlnit. Și Paddington i-a iubit la rândul pentru că este un ursuleț deosebit de civilizat, dar care intră mai tot timpul în belele. De cele mai multe ori fără voia lui. Nu ai cum să te superi pe Paddington chiar dacă-ți inundă casa sau de nu-i iese un truc magic și-ți distruge ceasul de mână la care ții ca la ochii din cap.

Eu l-am descoperit pe Paddington la 31 de ani. Pe când era mic, nu știam de ursuleți cu maniere elegante, iubitori de marmeladă de portocale, călători cu metroul și iubitori de piese de teatru.

Știam de Iepurilă Varză-Dulce, de exemplu.  Care era simpatic, dar în niciun caz atât de inteligent și amuzant precum Paddington. Dacă stau și mă gândesc, cred că am ratat câteva ocazii de a-mi face copilăria puțin mai, hum…, să-i zic, burgheză. Nu cred că mi-ar fi stricat această educație.

În fine, nu despre copilăria mea vreau să vă povestesc aici, ci despre un extraordinar ursuleț pe nume Paddington.

Dacă te uiți după Paddington pe internet, dacă ai să cauți recenzii, ai să vezi că este unul dintre cele mai îndrăgite personaje de adulți și copii în egală măsură. Nici nu mă miră! Nu ai cum să nu-l iubești!

L-am luat în brațe pe ursuleț și l-am primit în familia noastră cu zâmbetul pe buze.

Ne-a făcut să râdem și să ne bucurăm pentru momentul când Vlăduț o să-l descopere la rându-i.

Paddington este un fel puști neastâmpărat, singura diferență fiind că micul șturlubatic e acoperit de blană. Nu stă o clipă locului, este plin de bune intenții, însă niciodată lucrurile nu crapă acolo unde le lovește el.  Din fericire, Paddington reușește întotdeauna să scape din poznele pe care le face pentru că este mult prea simpatic, amuzant și nevinovat ca să te superi pe el.

Recent a apărut și un film în care îl putem vedea pe simpaticul ursuleț. Noi încă n-am ajuns la cinema dar sigur o vom face cât de curând.

Și pentru că este luna decembrie, iar cei mici își așteaptă cu înfrigurare cadourile și-și numără de zor obrăzniciile de peste an, blogul lui van Firescu și Editura Arthur îți oferă șansa de a câștiga pe veci prietenia lui Paddington și cartea în care ursulețul își petrece primele aventuri.

Mai pe seară, fii cu ochii pe noi pentru că ți-am pregătit un concurs cu totul și cu totul special!

De ce 4 stele: pentru că e mai mult decât o carte: este un prieten care-ți va fi mereu aproape indiferent de starea sufletească în care te afli. Paddington are toate calitățile ca să nu te mai simți vreodată singur!

Lasă un răspuns

