Cum să râzi curat, nereciclat – Reciclopedia lui Florin Bican


Click pe poza si cumpara cartea! Transport gratuit 😉

My rating: 5 of 5 stars

În săptămânile în care nu am pus nimic pe blog nu am stat chiar degeaba. S-a înfiripat o relație specială între Răzvan cel mai tinerel și cărțile Editurii Arthur. Deși nu rezonam tot timpul, recunosc că majoritate volumelor citite de la Arthur sau Young Art mi-au fost pe plac. Prin urmare am decis că aș vrea ca și cititorii mei fideli să se bucure de cărțile pe care le citesc și le îndrăgesc, punând astfel la cale un concurs în colaborare cu Arthur și Young Art. Da, primul concurs de pe blogul meu! Un concurs care mă bucură și sper să vă entuziasmeze și pe voi. Așadar, țineți aproape pentru că săptămâna asta vi se pregătește ceva!

Una peste/sub/după/lângă alta eu, de fapt, vroiam să vă povestesc vreo două lucruri despre Reciclopedia lui Florin Bican.

Florin Bican e un fel Bill Willingham autohton – parcă v-am mai spus asta dar comparaţia mi se pare mult prea potrivită ca să renunţ degrabă la ea. Reinventează vechile personaje și poveștile folclorului românesc aducându-le în contemporaneitate.

În Reciclopedia, Bican îl ia pe Făt-Frumos și-l transformă în Bulă la vrerea unui Spân liftier la un hotel din Paris. Care e deznodământul vă las pe voi să-l descoperiți însă vreau să vă spun că Făt-Frumos al anilor două mii se ocupă cu salvarea propriei piei și lasă prințesele în plata lor.

Pe lângă Făt-Frumos o să ne mai întâlnim cu Marean, care face liceul militar în Uzbekistan pentru că nimeni nu are ac de cojocul lui, și cu Robert care se întrece la un concurs de înjurături cu profesoara de limba română care-l convinge că adevăratele înjurături nu se învață pe stradă ci, mai degrabă, citind clasicii literaturii românești.

Desene de Matei Branea

Scrisă-n versuri și animată de desenele lui Matei Branea, Reciclopedia este una dintre cărțile care ți se vor lipi de suflet.

Bican e teribil de amuzant și versurile sale curg parcă dintr-o cisternă plină cu gaz ilariant. Efectiv nu te poți opri din râs! Deși nu sunt un fan al poeziei și nici nu pot să spun că mă pricep foarte mult la acest stil literar, Bican m-a atras în lumea imaginată de el și m-a cucerit definitiv cu umorul său pentru că povestea se leagă-n rimele lui de parcă un țesător invizibil prinde cuvintele și le dă viață. Da, la Bican totul curge și se formează rapid, transportându-te printre hohote de râs în fascinanta și nebunatică lume a scriitorului.

Reciclopedia e genul de carte pe care o vei reciti până la adânci bătrâneți și la care vei râde de fiecare dată.

De ce 5 stele: pentru că este extrem de amuzantă, pentru că este foarte inteligent scrisă, pentru că te poate scoate din orice depresie, pentru că abia ce ai terminat-o și îți vine să te apuci din nou de ea.

Un gând despre „Cum să râzi curat, nereciclat – Reciclopedia lui Florin Bican

  1. Pingback: Concurs Firesc: Câștigă 2 cărți de Florin Bican de la Editura Arthur! | Razvan Van Firescu

Lasă un răspuns

