Coooopilaaaahaa Steaaaaa – aș scrie și numele scriitorului dar am adormit între timp


Click pe poza si cumpara cartea! Transport gratuit 😉

My rating: 2 of 5 stars

Inițial trebuie să scriu un singur articol pentru Copila-Stea și pentru Vulpea albastră. Dar m-am răzgândit. De ce? Pentru că Vulpea albastră m-a enervat rău de tot – mi-am dat seama de asta pe măsură  ce scriam articolul despre ea.

Copila-Stea este o fată blondă care cântă la chitară, iubește și ajută pe toată lumea, de care se îndrăgostește Leo și pe care începe să o schimbe ca să nu o mai privească liceul ca pe o ciudată.

Ți s-a părut o prezentare de clasa a IV-a? Cam așa scrie și Jerry Spinelli. Pe înțelesul tuturor și spre enervarea unora.

OK, sunt eu pretențios, sunt enervant, sunt cu capsa pusă pentru că am avut o săptămână de rahat și sunt și răcit, ai armele astea la îndemână ca să nu-ți placă de părerea mea despre Copila-Stea însă, însă…

Însă Jerry Spinelli parcă scrie un scenariu pentru studiourile Diseny sau Universal. Povestea atât de trasă de păr, cu oameni cu caractere atât de previzibile și ireale, cu întâmplări atât de pffff nici măcar nu cred că sunt adjective potrivite care să descrie senzațiile pe care le-am simțit.

Copii sunt la fel de ireali ca și cei pe care-i vezi prin filmele care se dau sâmbătă sau duminică dimineața pe Pro TV, de exemplu.

Scriitura este simplistă, ca și cum ar scrie o compunere și nimic mai mult, evenimentele decisive sunt puse pe hârtie de parcă Spinelli era în transă. Monotonia narațiunii te termină, e extenuantă de-a dreptul. Din fericire eu am terminat foarte repede cu ea pentru că e atât de uşurică încât nu are ce bătăi de cap să-ţi dea.

Sunt sigur că Spinelli are cititorii lui, i-am și văzut pe goodreads, însă eu am depășit de mult stadiul de cititor care se lasă încântat de astfel de povești superficiale.

Trebuie să recunosc că Spinelli mi-a adus atât de mult aminte de animațiile și filmele Disney încât m-a făcut s-o iau, treptat, razna din ce în ce mai rău. Sincer, nu este un lucru rău pentru majoritatea cititorilor – e o poveste de care oricine se poate bucura pentru că este la îndemână. Însă suficient de siropoasă cât să mă facă să vreau din nou să ies la țigară… E dulce, foarte dulce, însă eu sunt băutor de bere și mă delectez cu tării. Și voi prefera tot timpul șampania pentru copii în locul lichiorului de ciocolată.

De ce 2 stele: pentru că este plictisitooooooor!

4 gânduri despre „Coooopilaaaahaa Steaaaaa – aș scrie și numele scriitorului dar am adormit între timp

  1. Apai cine te pune sa citesti YA si sa ai pretentii de nu stiu ce scriitura. 🙂
    Unu’ de 15 ani citeste cartea asta si probabil ii place, pt ca se identifica cu personajul, situatiile etc.

    • Pai am tot citit YA si mi-au placut fest, vezi lista de lecturi si notele mari acordate – daca nu citeam YA de buna calitate care sa ma fericeasca si multumeasca din toate punctele de vedere, nu mai ajungeam sa fiu atat de critic cu Spinelli 😉

      Prin urmare, se poate mult mai bine de atat.

    • Mai bine citesti si un fragment inainte de a te decide daca n-o mai vrei sau nu. 🙂

      Poate ce e pentru mine prea siropos, pentru altii e balsam pentru inima.

      Zic si eu. 🙂

Lasă un răspuns

