Când Bjork se crede din Suceava și-și scrie numele cu . atunci Vulpea albastră de Sjon


Click pe poza si cumpara cartea! Transport gratuit 😉

Vulpea albastră de Sjon

My rating: 2 of 5 stars

Trebuie să am mare grijă când scriu despre fițuica de față ca să nu o depășesc în numărul de caractere utilizate de Sjon ca să o scrie.

Nu mi-a plăcut. Chiar de zice Times că este o parabolă comică și lirică despre natura lucrurilor. Pentru că nu am înțeles care natură, de fapt. A căror lucruri? A oamenilor? A lucrurilor din oameni? A lucrurilor pe care le fac oamenii? O grămadă de cuvinte pretențioase adunate la un loc ca o grămadă de băligar aburind ca să spună ceva despre ceva ce nu este.

Bjork zice că e un roman magic. Aoleu! Păi dacă ajung să citesc cărți doar pentru că mi le recomandă Bjork, îi bai mare cu mine! E semn că m-am ramolit. Oricum, eu nici nu aș asculta, ca să fiu sincer, recomandările muzicale ale lui Bjork, darămite recomandările literare. A propos, Bjork are cont pe goodreads?

De ce sunt atât de rău și de ce m-am apucat să o citesc dacă oricum nu aș citi ceva ce recomandă Bjork? De plictiseală și pentru că era acasă. Și pentru că Mătura sistemului și Operațiunea Shylock erau prea departe de canapea. De aia.

Nu am niciun chef să-mi bat capul și să povestesc cartea așa că dau un copy paste din descrierea romanului de pe situl editurii:

Anul 1883, Islanda. Cu putin timp inaintea noptii polare, un barbat, pastorul Baldur Skuggason, este atras ca prin farmec de o vulpe albastra in pustietatea inghetata. Destinul sau se va intersecta cu cel al botanistului Friðrik B. Friðjonsson, care se pregateste sa inmorminteze o tinara bolnava de sindromul Down, salvata cu ani in urma dintr-un naufragiu. 

Bun, Baldur urmărește vulpea, îi prinde o avalanșă, vulpea vorbește, botanistul află că fata este a lui Baldur care a fugărit-o de acasă, copiii cu sindrom Down sunt, de obicei, omorâți la naștere în Islanda.

Nah, ți-am povestit cartea folosind aproape la fel de multe cuvinte ca și autorul.

Nu am văzut lirismul. Poate că nu era în cartea pe are am citit-o eu. S-o fi pierdut în alt exemplar. Nici comicul. Ba, comice mi-au părut blurburile de pe coperta patru și recomandarea lui Bjork.

Care-i șpilul cu Vulpea? Habar nu am. Întrebați-o pe Bjork. Sau pe cei care au făcut parte din Consiliul Nordic care i-au acordat cel mai înghețat premiu literar care a existat vreodată.

De ce 2 stele: pentru că am citit-o. Adică  a fost în regulă = o poate citi și altcineva fără să-i sari la beregată? Da, cam așa ceva. Are fraze atât de obscure încât unii cititori pot să dezvolte o adevărată religie, deci, potențial de isterie are. Sunt fan isterii. Mă distrează. Mai ales atunci când sunt cauzate de hipsteri.

7 gânduri despre „Când Bjork se crede din Suceava și-și scrie numele cu . atunci Vulpea albastră de Sjon

    • De ce sa ma abtin de la a-mi spune parerea atata vreme cat i-am dedicat cel mai valoros lucru din viata mea de muritor autorului: timpul meu?

      Daca nu am priceput-o, astept explicatii, argumente etc. care sa-mi arate ce nu am reusit eu sa observ/inteleg. Sunt deschis discutiilor.

      Faptul ca ti-a placut nu inseamna in mod automat ca este o carte buna. Faptul ca mie, de exemplu, imi plac cartile lui Stephen King, nu inseamna in mod automat ca sunt carti bune. Sunt destule carti mediocre care mie-mi sunt pe plac. Dar asta nu inseamna ca am sa fiu mai intelegator cu ele doar pentru ca le savurez, dar scriitura sau povestea sunt varza. Si cu gusturile mele sunt la fel de neintelegator, stai linistita.

      Structura amorfa, naratiune pierduta-n imagini poetice si ultra-metaforizate, intriga scheletica, subdezvoltata si incheiata abrupt, dintr-o miscare de condei pentru a termina dintr-un foc romanul pentru ca, probabil, autorul s-a plictisit = pe scurt, astea sunt observatiile mele.

      Multumesc de timpul acordat citirii recenziei si pentru comentariu. 🙂

Lasă un răspuns

