Recenzie: Povestiri stranii – Giovanni Papini


Click pe poza si cumpara cartea! Transport gratuit 😉

Povestiri stranii de Giovanni Papini
My rating: 3 of 5 stars

De mult erau pe lista mea de lecturi Povestirile stranii ale lui Papini. Pe cât de mult entuziasm ante lecturare, pe atât de mare dezamăgirea post citire…

Din ce am văzut de pe goodreads femeile sunt topite după proza lui Papini. Nu știu și nici măcar nu mă interesează să sap și să înțeleg de ce povestirile lui Papini au atât succes la genul feminin pentru că nu vreau să fac psihologie prin intermediul reacțiilor la o carte.

Povestirile sunt interesante, ici-colo plăcute, stranii, fantastice, suprinzătoare etc. Au tot ce le trebuie. Mai puțin acel ingredient special pe care-l toarnă Poe, Lovecraft, Munro, King, Maupassant și alții în prozele lor de gen. Pur și simplu nu m-au prins, nu m-au fascinat, nu mi-au dat acel kick extrem de necesar pe care proza scurtă trebuie să-l ofere cititorului, acel puseu de adrenalină, explozie de trăiri intense, senzații amestecate etc. Papini are filosofie cât încape, însă drămuită exact cât trebuie ca să fie mediocră.

Are observații interesante și care m-ar fi dat pe spate, dacă aș fi fost în liceu. La 31 de ani e greu să mă impresionezi cu remarci de genul în conversații, am o înclinație de neoprit de a rămâne tăcut. Pur și simplu nu m-a impresionat absolut deloc, ba chiar m-a enervat, pentru că ideile erau chiar interesante, dar prezentarea lor a rămas mult prea, să-i zic poetică? bombastică.

Plus că acele trei prefețe atât de pretențioase nu m-au pregătit absolut deloc pentru ceea ce urma, deși au fost destul de multe indicii că s-ar putea să urmeze o scriitură destul de siropoasă pe alocuri foarte nepotrivită gustului meu. Dar am încercat. Nu pot să spun că mi-a părut rău, ba chiar am învățat ceva din povestirile lui Papini: dacă ai talent, folosește-l fără să-ți chinui scriitura forțând-o să fie mai inteligentă decât e deja.

Povestirile sunt interesante, sigur vor fi pe gustul multor cititori, eu le recomand pentru că sunt sigur că cei mai mulți se vor bucura de ele, însă nu am fost foarte entuziasmat de această lectură.

De ce 3 stele: pentru că nu a fost un fiasco total.

2 gânduri despre „Recenzie: Povestiri stranii – Giovanni Papini

Lasă un răspuns

