Puhoaie. De primăvară. Observate de Hemingway – recenzie


Click pe poza si cumpara cartea! Transport gratuit 😉

 Puhoaiele primăverii de Ernest Hemingway
My rating: 4 of 5 stars

 

„Gosse se opri în fața flamingoului împăiat și spuse: Ce avem aici, Buque? – Un flamingo, sir Edmund, răspunse marchizul.– Nu asta e concepția mea despre flamingo, spuse Gosse. – Nu Gosse, asta e concepțialui Dumnezeu despre flamingo, interveni profesorul Cumîlcheamă. Aș vrea să-mi pot aminti cum îl cheamă.”
Romanul are 120 de pagini.
Și e amuzant. Și bine și inteligent scris.
Merită să-l citești. Doar pentru că e Hemingway. Nu pentru că așa spun eu. Ci pentru că e Hemingway. Și pentru că Puhoaiele primăverii e amuzant. Chiar te face să râzi. Și ar fi păcat să ratezi un roman care chiar te face să râzi. Asta dacă, bineînțeles, nu te fac să râzi cei din Las Ferbinți sau mai știu eu ce alt serial în care umorul se găsește oriunde altundeva decât în scenariu.
Zice coperta 4 că este o săgeată satirică la adresa anumitor forme de afectare din literatură. O fi. Eu nu mi-am dat seama. Nici nu-mi pare rău.
M-am bucurat frust, pentru că sunt un rudimentar, de scriitura lui Hemingway iar eventualele săgeți mi-au trecut pe la urechi. Departe de urechi.
Cert este că abia aștept să-i dau, personal, 20 de cenți. Și să-i întind romanul în lucru ca să-l citească. Mi-a promis că o să-l citească. Este scris negru pe alb în Puhoaiele primăverii. Altfel o să aibă scandal cu mine. Io nu-s Fitzgerald sau mai știu eu ce alți necunoscuți care au băut cafele cu Hemingway pe când scria Puhoaiele. Hum, dacă el crede că numele mă impresionează, se înșeală. La mine cifrele vorbesc.
De ce 5 stele: pentru că dacă o carte este entertaining ca un episod din, de exemplu, MASH atunci acea carte este fabuloasă.

3 gânduri despre „Puhoaie. De primăvară. Observate de Hemingway – recenzie

Lasă un răspuns

