Despre idei şi practici de marketing


Nota bene: nu sunt un mega priceput într-ale marketing-ului. Dar sunt un cumpărător care analizează cu grijă reclamele, textele şi modul în care un brand alege să-şi promoveze serviciile şi produsele tocmai pentru că, nu o dată, am rămas cu impresia că marketingerii şi PR-iştii de pe la unele brand-uri se ocupă cu orice altceva în afară de job-ul lor. Atât.

 

Mi-a intrat astăzi un mail de la OLX.ro în care se afla imaginea de mai jos:

olx.ro

OLX – fostul mercador

 

Mie mi se pare genial.

Foarte bine gândită campania, mai ales că infograficile sunt la modă, se şeruiesc în draci, se dau like-uri etc.

Chestiunea este că infograficul celor de la OLX are o problemuţă: de ce să-mi vând televizorul, leagănul, căruciorul proporţiei covârşitoare de români care au nevoie de el? Şi eu am nevoie de astfel de obiecte. Deci, dacă eu vreau să cumpăr, nu mă interesează situl, nu pentru că nu mă duce capul să pricep că unul a primit acest mail şi el chiar are ceva de vânzare şi o să-l pună la vânzare şi-mi fac şi eu, astfel, rost de ce-mi trebuie, ci pentru că eu, persoana căreia i s-a transmis acest mail, cu dedicaţie directă pentru că adresa mea este pomenită-n clar acilea mai sus, nu se regăseşte… Pentru că eu vreau să cumpăr, nu să vând.

Soluţie? Din punctul meu de vedere simplu: 85 % dintre români urmăresc competiţiile sportive la televizor. Unii caută, alţii vând. Ceea ce înseamnă că sub textuleţul de informaţie ar trebui să fie două căsuţe:

Vinde-l pe-al tău şi Cumpără-l pe-al lui. Şi pac, ai atins şi eventualul cumpărător şi eventualul vânzător. Ai devenit personal pentru amândoi şi acum intru şi eu pentru că sunt cel ce caută, nu cel ce vinde.

Oricum, nota 8 pentru idee şi aplicaţia ei finală.

Îi tot urmăresc pe cei de la elefant.ro şi nu o dată m-am mirat de unele idei de promovare din partea lor.

Despre una am scris aici

Despre a doua, care mi-a sărit întâmplător în ochi, scriu acum.

elefantul

elefantul

Păi de ce livrare gratuită la orice parfum? Culmea, tocmai în unul dintre cele mai parfumate şi frumos mirositoare oraşe din ţara asta? OK, cineva ar putea spune că sunt chiţibuşar, dar nu puteau alege o combinaţie mai fericită de cuvinte? Eu unul înţeleg, după mintea mea ciufută,  că acest oraş pute. Sau oamenii put. În niciun caz nu înţeleg că femeile-s frumoase şi domnii-s eleganţi şi curaţi şi au grijă de look-ul şi odorul personal…

Nu ştiu, puteau să facă un text de genul: Mirosind ca o floare în Oraşul Florilor – de la elefant livrare gratuită pentru Timişoara. Sau: Emoţii parfumate pentru Oraşul de pe Bega. Sau: La Timişoara se merge din floare-n floare şi din parfum în parfum cu livrare gratuită de la elefant.ro

Şi ai fi câştigat bănăţenii de partea ta, pe cei care se prind de ce ar mai putea însemna remarca de pe poză, ai scris şi frumos şi elegant un text pentru o reclamă, de altfel banală. Pac ai făcut şi un mini postcard pe care orice utilizator de facebook mai-mai că ar fi dispus să-i dea share. Zic eu. Poate mă-nşel.

Ei bine… eu consider o astfel de iniţiativă una destul de slăbuţă şi i-aş un 2…

4 gânduri despre „Despre idei şi practici de marketing

  1. Mie mi se pare geniala numai partea cu infografic. In rest, continutul e stupid. Adica daca femeile nu au cu ce sa se imbrace, inseamna ca n-au bani, deci nu poti sa le vinzi nimic. Eventual doneaza-le hainele tale. Inspirata e doar cea cu prezervativul, cred eu. Si acolo, as fi zis: vinde-le caruciorul de care nu mai ai tu nevoie. Dar deja e prea mult text, si se stie ca less is more. Sometimes.

    Si eu am primit ieri mailul si cind dau sa ma dezabonez, ma intreaba daca sint sigura? Variante de raspuns: ja/da/yes nej/nu/no. Hai ca in engleza mai inteleg, da ce treaba au romanii cu suedeza??

  2. Pai, textul zice: Multe dintre ele cred ca nu au cu ce sa se imbrace. Acel „cred” pus acolo schimba total problema 🙂
    Motivul pentru care eu as fi pus doua casute sub text cu „Vinde-l pe-al tau” si „Cumpara-l pe al lui” este tocmai pentru a surprinde atat pe cel care vrea sa cumpere cat si pe cel care vrea sa vanda, ca doar situl se refere la doua categorii de oameni – vanzator si cumparator.

    Sincer, nu pot sa-mi dau seama care-i treaba cu acel „ja” din dezabonare, mai ales ca Naspers, concernul care a cumparat mercardor.ro si detine platforma online OLX, este din Africa de Sud…

    Probabill ca a ramas o platforma de mailling nordica, cine stie. Oricum, mie nu-mi pare ca poate sa afecteze cumva imaginea OLX aceasta optiune lingvistica la dezabonare. 🙂

    Dar faptul ca ai vrut sa te dezabonezi, spune ceva despre impactul acestei campanii. 😛 By the way, de ce ai ales sa te dezabonezi? Si de ce te-ai abonat initial?

  3. N-am vazut „cred”-ul ala de acolo. Acum se schimba situatia :))

    Nu tin minte sa ma fi abonat, cred ca m-au abonat ei automat in momentul in care mi-am facut cont. Le-am vindut unora care n-au folosit prezervativul patutul lui Ingrid si unora studiosi o masa de birou.

    M-am dezabonat ca nu imi plac newsletter-urile in general si alea care nu ma afecteaza deloc in particular.

    • „Le-am vindut unora care n-au folosit prezervativul patutul lui Ingrid” – :))))))

      Parca vad ca o sa inceapa Durex-ul o campanie in care sa se foloseasca de preturile practicate pe OLX ca sa vada oamenii ce ieftin pot sa scape cu prezervativele lor daca le folosesc. :))))

      Si mai tare ar fi ca Durex sa inceapa o campanie gen:

      – utilizarea unui prezervativ – cost – 3 ron

      – neutilizarea unui prezervativ – costuri = 350 ron carut + 300 ron patut + 400 ron scaun masina etc.

      Sa vezi atunci cum creste vanzarea la prezervative :))))

Lasă un răspuns

