Muşte pe parbrizul vieţii: nou catalog de perle – Radu Paraschivescu

Muşte pe parbrizul vieţii: nou catalog de perle
Muşte pe parbrizul vieţii: nou catalog de perle by Radu Paraschivescu
My rating: 3 of 5 stars

Românilor le place să-și spună că s-au născut poeți. Ei bine, eu sunt ferm convins că s-au născut perliști. Perliști cu adevărat talentați. Nicio șansă la poezie mai ales când trăiești în burta unui pește.
Viziunea asupra vieții, capacitatea de a înțelege, de a lua decizii lucide când vine vorba de exprimarea în cuvinte a ceea ce gândești sunt extrem de dificile pentru majoritatea indivizilor care trăiesc într-o țară care se termină, atât geografic cât și mental, în coadă de pește. Incapabili de a se așeza cu fundul pe o singură luntre, geopolitic incompetenți de a-și asuma tragerea unei bășini într-o singură direcție sau, dimpotrivă, de a o camufla într-un bulbuc nevinovat și copilăros, românul își prinde turul pantalonului de fiecare dată și gândește așa cum moștenirea culturală și agasanta zestre intelectuală îi dictează: cu curul.
Se spune că Vox Populi, Vox Dei. Ei bine, Radu Paraschivescu strânge vocea zeilor în câteva pagini care arată acestui vajnic popor care are parte de sana doar la super-market, de obicei frumos îmbuteliată și care costă cam cât laptele stricat atât de aplaudat la nivel de tranzit intestinal, că vocea poporului sună rău și puturos în gura aleșilor lor. Dragi prieteni, România suferă de halenă. De o halenă atât de acută încât mă văd nevoit să vă atenționez asupra necesității de a ține această carte departe de frigider și de a nu o citi în bucătărie pentru că te poți trezi cu toate mâncarea stricată în câteva zeci de secunde.
Atât de rău pute aerul din jurul celor citați în această carte încât aceștia sunt nevoiți să apară doar la televizor și pe afișele electorale o dată la câțiva ani. Put rău, domnule. Put de-ți mută nasul. Put de-ți murdăresc perdelele. Put de-ți cresc cheltuielile la bloc și-ți scad salariul. Put de ți se aprind călcâielele și te ia dorul de ducă. Put atât de rău încât putoare te urmărește oriunde ai fugi în lumea asta mare.
Dar Vox Populi, Vox Dei… Al naibii democrație, uite cum din cauza ei mă trezesc că-mi pute și mie gura deși mă chinui din tot sufletul să am o igienă cât se poate de bine pusă la punct.
Radu Paraschivescu este un adevărat vânător de perle. La ce a scos la suprafață în această carte mă mir că a supraviețuit. E al naibii de periculos să te avânți atât de adânc în prostia umană și să scapi nevătămat. Din fericire, Radu Paraschivescu are o mustață, o privire, o inteligență și un umor care funcționează ca un câmp protector perfect pentru acest neliniștitor, periculos și deprimant job.
Chapeau monsieur!

Concluzie: am râs cu lacrimi la această carte. Recomand citirea acestei cărți precum și vărsarea în țărână a unui pahar de tărie în memoria neuronilor morți și a sinapselor distruse din capetele celor citați în această carte.

Un gând despre „Muşte pe parbrizul vieţii: nou catalog de perle – Radu Paraschivescu

1. Pingback: Prin blogosfera literara (9 – 15 iunie 2014) | Recenzii filme si carti