Review: Jack of Fables, Vol. 8: The Fulminate Blade

Jack of Fables, Vol. 8: The Fulminate Blade
Jack of Fables, Vol. 8: The Fulminate Blade by Bill Willingham
My rating: 1 of 5 stars

Universul Fables l-am descoperit total întâmplător. Am citit la un moment dat o recenzie la un joc făcut de TellTale Games – The Wolf Among Us care, cică pleca de la seria de mare succes Fables. Am jucat demo-ul, mi-a plăcut foarte mult și am luat decizia să caut și comics-urile. Astfel am ajuns la personajele lui Bill Willingham și așa a început o poveste de dragoste.
Din păcate, Jack of Fables este o mare decepție. Deși primele numere mi-au plăcut foarte mult, Jack este un adevărat personaj pe care-l poți găsi în viața reală fără niciun efort, ultimele numere au început să o ia razna rău de tot, de parcă Bill Willingham scria scenariile și dialogurile de pe budă înainte să se apuce de adevărata sa plăcere: Fables.
Ok, am obsesii, sunt genul de om care este în stare să citească tot ce a scris un autor dacă i-a plăcut o carte de el sau să citească mii de pagini dedicate unui univers doar pentru că i-a plăcut povestea inițială. De asta am ajuns și la Jack of Fables. Și mi-am pierdut timpul cu cele 50 de numere, adică 1250 de pagini, și de asta pierd, iar, timpul pentru a vă spune vouă, cititorilor mei imaginari, cât de groaznică este această serie și să nu vă jucați pe această carte nici măcar o secundă din viața voastră.
Da, Jack of Fables este amuzant, are o personalitate care te face să-l placi, deși este a big piece of shit, povestea este antrenantă, până la un punct, iar evenimentele se succed cu rapiditate și te prind. Dar nu merită! Pentru că Bill Willingham a făcut ca totul să se ducă naibii când l-a făcut pe Jack să ia parte activ la marele Crossover din seria originară Fables!
Degeaba s-a chinuit să facă un personaj atât de dual, curvar, egoist, egocentric etc. și a reușit să-l impună în afara universului care l-a născut, dacă la un moment dat l-a aruncat la budă doar pentru că, și este extrem de acută această impresie! a rămas fără idei pentru a-i continua aventurile.
Bine, hai, am să fiu sincer: Jack of Fables nu este, de fapt, deloc la nivelul Fables. Nu este la fel de inteligent, complex, amuzant. Este precum un apendice bolnav pentru cititor: inutil organismului dar foarte bun pentru buzunarul doctorului.
Concluzie: nu o recomand nicicum. Mi-am pierdut eu suficient timpul cu ea și cu această recenzie ca să mai merite și alte ore din partea oricui altcuiva.