Last Vegas – glume obosite spuse de bătrâni obosiți


Atât eu, cât și Elena am vrut să vedem acest film pentru că ne plac actorii. Ei bine, mare greșeală am făcut…

4 moșnegi. Unul se însoară și ceilalți trei se hotărăsc să tragă o mega petrecere a burlacilor în Las Vegas. Ăla de treț să se însoare îi certat cu unul dintrei cei care trebuie să vină la petrecere. Se ceartă, se împacă, rămân cei mai buni prieteni în cel mai pur și clișeistic stil american.

Filmul e grozanic! Regia e praf, făcută fiind de un individ de doi lei care toarnă filme de căcat în marea fabrică de porcării vizuale care este Hollywood-ul. John Turtletaub este numele lui și dacă te uiţi în CV-ul său, ai să vezi ”capodopere” precum National Treasure sau The Sorcerer’s Apprentice. Regia este atât de banală încât nu-ți rămâne absolut nicio imagine în minte. E ca și cum ai avut un vis pe care l-ai uitat în secunda când ai deschis ochii dimineața.

Scenariul este de-a dreptul oligofren. Clișeu după clișeu. M-am simțit ca și populația Dresdei în timpul bombardamentului Aliat din cel de-al Doilea Război Mondial… Am știut tot timpul ce urmează, nimic nu ne-a luat prin suprindere. Și când spun nimic, nu mă laud absolut deloc. Fazele cu indivizii ăia jalnici pe care i-am văzut și pe MTV care trebuie să prezinte un concurs de căcat și care își pun coaiele pe fața lui De Niro este dincolo de orice formă de cretinism.

Acest film trebuia să fie o comedie. Trebuia să fie amuzant. Ca și oameni care se uită la comedii și care sunt dispuși să râdă, acest film a reușit performanța să nu ne facă să schițăm nici măcar un zâmbet. Glumele sunt răsuflate, folosite și răsfolosite, auzite și răsauzite. Glumele sunt la fel de obosite ca și actorii principali.

Da, Douglas, De Niro, Freeman și Kline par obosiți. Scenariul, regia, relația dintre ei îi face să pară obosiți, ramoliți, epuizați, niște carcase umane. Or, l-am văzut și pe De Niro și pe Freeman recent și știu că pot mai mult, știu că nu sunt terminați. Dar acest film reușește să-i distrugă. Să le fărâmițeze și să le calce în picioare demnitatea și imaginea de actori care au făcut istorie în cinematografia americană. Doar americanii sunt în stare să-și fută valorile în halul ăsta crezând că le aduc, de fapt, un tribut.

Nota 2: un film plictisitor, stupid, scârbos, lipsit de orice urmă de inteligență. Prostia scenaristului și a regizorului transcende capacitatea mea de înțelegere. Nu cred că aș fi putut să-mi bat joc de cineva pe care-l detest așa cum aștia doi au reușit să o facă față de patru oameni pe care cică îi respectă.

Lasă un răspuns

