Review: Parintele eficient – Recenzie facuta de Elena si Razvan

Parintele eficient
Parintele eficient by Thomas Gordon
My rating: 1 of 5 stars

Recenzia este o colaborare intre doi parinti: Elena si Razvan 🙂

Cartea a reusit sa depaseasca toate limitele tolerantei mele. Da, inca o carte care m-a scos din sarite, de data aceasta insa, de pe un alt palier.

1. Autorul prezinta toate banalitatile pe care le stie oricine in straie atat de colorate, incat ai putea crede ca el a inventat pana si regula de a stinge becul inainte de culcare. Da, domnule Gordon, stim ca un copil are nevoie si de jucarii pentru a se juca. „Daca vrea sa se joace cu o revista pe care vrei sa o pastrezi, da-i una pe care nu vrei sa o pastrezi!”. Serios???

2. Ascultarea activa este o solutie grozava pentru oligofreni: „Copilul: Tati, ma doare capul! Tata: Crezi ca te doare capul. Copilul: Da, asa este. Tata: Crezi ca asa este”. Cum sa iti tratezi asa copilul si cum sa te tratezi asa pe tine? Nu m-ar mira daca la un moment dat copilul iti arunca cu ceva in cap pentru ca repeti ca un papagal dupa el. Nu stiu ce inteligenta ar trebui sa aibe copilul ca sa reactioneze pozitiv la un astfel de tratament. 🙂

3. Individul ia in considerare exclusiv familia americana de astazi. Am
impresia ca tocmai am asistat la o coferinta tinuta la McDonald’s. Nu are prea mult de-a face cu familia mea (mai putin in privinta banalitatilor de mai sus).

4. Cand iti e lumea mai draga te ataca din toate partile zgomotul
asurzitor al slujbei de duminica. Tipul a fost cu siguranta ceva
evanghelist, martor de-al lui Iehova etc. Nu am nimic cu libertatea
religioasa, dar, daca tot imi iau masa la McDonald’s nu mai am chef si de predici.

5. Gordon nu crede in ceretari. Nu isi sustine astfel, „metodele”. E doar o lunga vorbarie goala. Adica, daca da un exemplu de un copil care si-a rezolvat problemele, e clar ca aceste probleme au fost rezolvate datorita teoriilor lui! :)))) Pai, bine mai tata, dar un argument, o dovada, o ceva acolo, cat de mic, ca teoria matale a fost aplicata, nu ne dai si noua?

6. Programul se numeste P.E.T. Hmmmm!! Si zici ca e o diferenta intre
educatie si dresaj… Cu alte cuvinte: iti place ca pisica si catelul sa stea cuminti jos, nu pe canapea, si sa faca la litiera frumos, cand trebuie? Ei bine, ai in fata cartea care te invata cum sa-ti faci copilul sa fie ca un amabil, dragut si colaborant animal de companie. Maxim! Ce parinte intreg la cap nu si-a dorit vreodata ca progenitura sa atinga nivelul de pisica molateca care asculta tot ce-i spui, nu?

7. Cele cateva observatii destepte despre educatia prin pedepse si
recompense nu mai au nici o valoare atunci cand incepe ploaia de discutii intre parinti si copii cu IQ-uri intre 15 si 45.

8. Attachment Parentingul este, cu siguranta, cea mai lejera, mai la
indemnana forma de parenting. Cere cele mai putine eforturi si pare cea
mai naturala. Pana acum am fost intru totul de acord cu ea. Acum, dupa ce ii vad propovaduitorii, nu mai sunt la fel de sigur. Pare ca toti cei care scriu AP si-au pierdut demult discernamantul si orice urma de gandire critica.

Mai, Thomas Gordon a avut un succes nebun cu teoriile lui, care mie imi par cel putin dubioase, in SUA. Fapt care nu ma mira pentru ca tot americanii cred si in ineptiile sustinute de scientologie, deci, totul se leaga. Americanii se tot plang ca au copii narozi, ca sistemul de invatamant si educatie nu functioneaza, ca viitorul lor arata gri spre negru si ca sunt nevoiti sa-si caute specialisti in afara granitelor lor. Pai, fratilor, daca sistemul lui Gordon vi se pare suficient de rational incat sa-l bagati in scoli si sa-l transformati intr-un program la nivel national, va mai mira ca plozii vostrii sunt praf si ca nu sunt in stare sa faca nimic de unii singuri? Asta este stadiul pe care o maimuta dresata il poate atinge, dragilor. Cativa ani de repetitie constanta a ceea ce spune el, nu duc deloc la dezvoltarea unui simt critic si constructiv, ba dimpotriva. Fara o discutie activa in care sa-l faci pe copil sa-si puna intrebari, sa-l confrunti cu dilemele din viata sa facand apel la intelepciunea ta de om matur (intelepciune pe care americanii se pare ca tin la naftalina, daca apeleaza la trucuri precum cele de mai sus), atunci la ce poti sa te astepti de la copilul tau?

P.E.T. de Thomas Gordon este cartea ideala daca vrei sa-ti transformi copilul intr-un animal de casa. E primul pas inainte de a cumpara o lesa, zgarda si litiera.

5 gânduri despre „Review: Parintele eficient – Recenzie facuta de Elena si Razvan

1. Când eram prin clasa patra citeam cărți scrise de americanul Mark Twain. Mă amuzau teribil ”sfaturile” unor ”pedagogi” de școală nouă care oferea seturi de pilde ”educaționale” de genul: ”un copil stătea și se uita pe geam. Alți copii jucau mingea în curte. Deodată mingea a nimerit geamul, l-a spart și cioburile au rănit copilul. Morala: dragi părinți nu lăsați copiii lângă fereastră”… Alte ”pilde” se refereau la oricare alte locuri din casă, toate cu pericole majore…:) Umoristul Mark Twain a citit și el, probabil, cărți idioate de pedagogie americană scrise de păstori care și-au pierdut turma și care vând maculatură colorată ca să facă și ei un ban acolo… Cu alte cuvinte, e bun stilul critic direct, dar și cel ironic… twainian. Dacă ești librar ar merita sugerat cumpărătorilor de ”Părintele eficient” să-și administreze și o lectură din Mark Twain pe teme ”pedagogice”.

• Ha, ha, ha!
      Un sfat demn de luat in seama! :)))))
      Sa vrei Gordon si sa pleci cu Twain!