Hitler asa cum l-am cunoscut


Hitler asa cum l-am cunoscut
Hitler asa cum l-am cunoscut by Heinrich Hoffman
My rating: 2 of 5 stars

Pentru ca m-am decis ca imi place aceasta colectie de la Editura Corint, iaca vin si cu o recenzie la mini-memoriile fotografului Heinrich Hoffman.
Din cate am vazut pe internet, aceasta cartulie nu prea este recenzata, probabil ca nici nu pare a fi citita. Trebuie sa recunosc ca nu ma prea mira acest lucru.
Unul dintre motive ar fi ca Heinrich Hoffman nu prea este cunoscut publicului, in general. Al doilea este ca volumul are un pret cam piperat pentru 250 de pagini. Iar al treilea motiv este ca aceste amintiri ale lui Hoffman nu prea sunt bine vazute in general si nu prea a vandut tare multe exemplare.
Lucru perfect justificabil avand in vedere calitatea spuselor si a detaliilor pe care Hoffman le reda despre viata lui Hitler.
Jurnalul parca ar fi menit sa fie un foileton din Can-Can sau Libertatea. Aventurile amoroase ale lui Hitler cu Eva Braun si Geli Raubal, tot felul de detalii care mai de care mai picante despre comportamentul excentric al viitorului Fuhrer, ce sa mai, o serie de episoade interesante ca si barfe, dar nimic mai mult.
O cartulie care poate fi citita in cateva ore, fara valoare istorica, si care poate participa extrem de activ la crearea mitului de personaj de vodevil pe care atat de multi fosti adoratori ai sai s-au chinuit sa-l faca dupa infrangerea si moartea dictatorului. De parca aceste actiuni le-ar taia din vina…
Desi cartulia este slabuta, colectia este bunicica iar cartile care au aparut in ultimul timp la editura Corint, fie ca sunt memorii, fie ca sunt lucrari istorice, sunt de luat in seama si chiar de pastrat.
Eu unul incep sa devin incet-incet, un fan al colectiei si noilor aparitii pe acest palier din partea acestei edituri, chiar daca, uneori, volumele pe care le citesc nu-mi sunt pe plac.

View all my reviews

Lasă un răspuns

