Cum a fost la Bookfest și ce mi-am cumpărat


Mi-am dorit foarte mult să-l văd pe Larry L. Watts. Și l-am văzut, iacă-tă mai jos și două poze.

20140328_181127

Am fost la lansarea de la Bookfest și trebuie să recunosc că nu am fost deloc dezamăgit. Istoricul este la fel de inteligent și pertinent, în realitate ca și pe hârtie.

Lansarea a fost foarte plăcută, autorul a avut un discurs foarte interesant despre cele trei cărți care îl străjuiau pe masă și a povestit mulțimii care a fost scopul lucrărilor sale dedicate României.

Din păcate publicul a pus niște întrebări idioate despre lucruri pe care autorul le-a povestit deja în carte, ceea ce a arătat că cei care au pus întrebările nu au citit volumele prezentate. Plus că a mai fost un nene care avea o problemă cu un reportaj al televiziunii Realitatea transmis în eter cu câteva ore înainte de lansare…

Deși aveam niscai întrebări pentru Larry L. Watts, am preferat să rămân tăcut, nu de alta dar privirile puchioase ale bătrânilor foști securiști sau activiști de partid, mi-au tăiat tot cheful de orice discuție cu istoricul.

Târgul a fost, în linii mari, plăcut. Rafturile editurilor pline, noutăți interesante, însă nicio noutate specială care să fie regina târgului de la Timișoara – adică nicio editură nu s-a dat peste cap să scoată o noutate care să fie prezentată în premieră la acest Bookfest.

Ceva reduceri mai subtanțiale au fost la editura Nemira și Univers Publishing. Reducerile de la celelalte edituri au fost mult prea mici ca să merite să bagi mâna în buzunar având în vedere că astfel de discount-uri (15-20%) le ai și în librăriile de Timișoara (la Cartea de Nisip cel puțin).

Cel mai frumos stand a fost cel al editurii Humanitas. Mare cât Casa Poporului. Suficient spațiu cât să adune și câteva volume de la editura Polirom.

M-am plimbat, am văzut și nu m-a entuziasmat deloc acest târg. Mare păcat că Gaudeamus-ul este deja istorie… Din păcate, nu văd Bookfest-ul să se ridice la înălțimea și calitatea celui de mai sus. Mare păcat și mare-i pierderea pentru urbea și cititorimea timișoreană.

În încheiere vă las să admirați achizițiile pe care le-am făcut de la Bookfest: singurele care au meritat datorită unor oferte irezistibile de la Univers și Nemira.

20140330_220234

Lasă un răspuns

