Review: O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii


O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii
O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii by Mark Haddon
My rating: 2 of 5 stars

Atenție! Această recenzie dă din casă!!! – adică conține spoiler

Habar nu am ce să spun despre carea asta… Mie sigur nu mi-a plăcut.
Nu știu cui aș putea să o recomand și nici de ce aș face una ca asta.
Poate că datorită familiei defecte de care are parte copilul bolnav de autism care este și ”autorul” cărții; poate că datorită modului de a fi construită (deși și [bc:Operele complete ale lui T.S. Spivet|12340860|Operele complete ale lui T.S. Spivet|Reif Larsen|https://d202m5krfqbpi5.cloudfront.net/books/1312901981s/12340860.jpg|6054277] era făcută cam la fel și mi-a plăcut); poate că mi-a lăsat impresia că este insuficient de bine dezvoltată povestea; sau poate că, pur și simplu, nu am înțeles personajul.

Mă gândesc că sunt persoane care gustă astfel de cărți și subiecte, însă eu unul nu fac parte din aceștia pentru că nu vânez subiecte care vor să sensibilizeze cu orice preț cititorul.

Vă spun sincer că nu am reușit să intru deloc în universul lui Christopher, or acest lucru nu este deloc greu, având în vedere că este un all-time bestseller, pentru mulți dintre cititori. Poate că-mi lipsește o anumită sensibilitate, cine știe, sau poate că, totuși, volumul nu este atât de bun precum se spune ci este doar, o altă, explozie de patetism pervers. Dacă chiar vrei să înțelegi ce este în mintea unui copil cu deficiențe, indiferent de vorbim de autism sau orice altceva, mai bine ai citi o carte precum[b:Dialogue With Sammy: A Psychoanalytical Contribution To The Understanding Of Child Psychosis|884626|Dialogue With Sammy A Psychoanalytical Contribution To The Understanding Of Child Psychosis|Joyce McDougall|https://d202m5krfqbpi5.cloudfront.net/books/1179179398s/884626.jpg|869896] decât să citești o astfel de cărțulie.
Poate că sună crud, dar, vă spun sincer, demult nu am mai citit o carte care să mă plictisească în halul ăsta și la care să nu reușesc să prind mesajul final.
Nu știu ce a vrut să transmită autorul. Oare că și copii autiști sunt oameni? Sau că sunt buni și ei la ceva? Că și ei au sentimente (a cam ratat-o aici pentru că personajul său nu prea arată, din păcate, acest lucru)? Faptul că familiile se destramă dacă au un copil autist? Faptul că o femeie care are un copil autist poate să o ia razna pe câmpii după alți bărbați? Sau că un bărbat poate să ucidă un câine motivat fiind de fuga nevestei și de boala fiului?
Habar nu am ce a vrut să transmită autorul și care este scopul acestui roman. Deci, are o notă de trecere pentru că este scrisă interesant, dar atât.
În concluzie, vă recomand cu plăcere, dacă căutați într-o librărie cartea prezentată mai sus, să citiți [b:Copiii din miez de noapte|10526375|Copiii din miez de noapte|Salman Rushdie|https://d202m5krfqbpi5.cloudfront.net/books/1298195186s/10526375.jpg|1024288]

View all my reviews

Lasă un răspuns

