Alesul – Thomas Mann


Alesul
Alesul by Thomas Mann
My rating: 5 of 5 stars

Unul dintre motivele pentru care mi-aș dori să știu germană este să pot citi marii scriitori germani în limba lor natală.
Este un deliciu să te înfrupți din proza lui Thomas Mann. Or, chiar dacă mâncarea este reîncălzită, Corneliu Papadopol profită la maximum de calitatea ingredientelor și a rețetei secrete care i-a adus autorului Premiul Nobel pentru Literatură și ne servește, cu ajutorul editurii Humanitas, o traducere a unui roman foarte plăcut.
Alesul lui Thomas Mann este o reintepretare, ca să zic așa, epopeei în versuri Gregorius a poetului medieval german Hartmann von Aue care, la rându-i, s-a inspirat din literatura și folclorul francez: Vie de Sant-Grégoire.
Mă gândeam să încep să vă povestesc puțin despre ce-i vorba dar am să mă abțin pentru că pe mine mă scot din sărite recenziile care îmi povestesc cărțile în loc să-mi vândă ponturi care să mă facă să vreau să o citesc.
Pe scurt, Thomas Mann adaptează o epopee medievală la și pentru gusturile omului modern al secolului XX. Astfel avem parte de un roman cu de suspans, incest, răsturnări incredibile de situație, discursuri religioase numai bune de citit și luat în seamă în preajma Paștelui, iar incest, puțin fantastic, picături de umor fin, ce să mai, un roman excelent din toate punctele de vedere.
S-ar putea să mai citiți tot felul de recenzii care mai de care mai simandicoase și pretențioase care să vă bage în sperieți datorită, în primul rând, renumelui autorului dar, credeti-mă, acest volum chiar este accesibil, chiar merită și, zic eu, nu ar strica nimănui să-și mai scoată nasul din volumașele ușurele care se scot pe bandă rulantă și să vadă ce înseamnă, cu adevărat, să construiești poezie-n proză.
Acest volum este bine venit în orice bibliotecă, geantă de voiaj sau noptieră de weekend.

View all my reviews

Lasă un răspuns

