Ce am mai făcut cât nu am scris pe blog


Bineînțeles că nu am încetat a mai exista de când nu am mai scris pe blog, însă, nu știu de ce, mă simt dator față de cei care mi-au vizitat în ultimul timp blogul și s-au mai și abonat la el, și sunt câțiva.

Am văzut că iar am trecut de câteva ori pragul de 100 de vizitatori și m-a bucurat, însă nu mi-am putut da seama de ce, mai ales că nu am publicat nimic și nici nu m-am certat cu nimeni. În fine, nu de asta scriu acest post.

De citit am citit, am spicuit mai degrabă, câteva capitole din lucrarea lui Bogdan Murgescu, România și Europa. Acumularea decalajelor economice (1500-2010). Trebuie citit volumul, este extrem de bine documentat și incredibil de bine argumentat. Este, cu adevărat, o lucrare epocală.

M-am apucat de Cântec de gheață și de foc și sunt la al patrulea volum din serie. Este palpitant o dată ce intri în lumea lui Martin, dar nu mi se pare și nu consider aceasta saga definitorie pentru genul fantasy. E mai mult un fel de Sandra Brown pentru bărbați, zic eu. Dar despre asta, într-un alt articol.

Am citit Raportul lui Brodeck, despre care am publicat o mică recenzie și primul volum din Povestiri incredibile din colecția McSweeney, dar despre povestirile adunate de Chabon, voi scrie într-un alt articol.

Filme am văzut ceva, însă nimic acătării și demn de recomandat, mai puțin 3 Idiots, o comedie indiană care mi-a mers la suflet și pe care am să o recomand în seria de articole dedicate filmelor de văzut în weekend.

M-am îngropat în filme horror și am fost profund dezamăgit de Mama, film pe care foarte mulți interlocutori l-au considerat drept cel mai horror și greu de văzut film de la The grudge încoace. Ei bine, l-am văzut, m-a plictisit, cred că am tresărit o dată sau de două ori, iar sfârșitul a fost atât de stupid încât i-am invidiat pe cei care nu l-au văzut până la sfârșit. Mare dezamăgire, maistore Guillermo.

Dark Skies este o altă dezamăgire. Stupid, infantil, eternii extratereștrii, care, de data aceasta sunt un fel de SandMan (Moș Ene), o poveste încâlcită și idioată, cu foarte multe întorsături și planuri care-ți dau impresia că e ceva boala psihică, însă culminează cu o răpire. Cretinism total.

The cabin in the woods – câte așteptări am avut de la filmul acesta! Atâtea laude, atâtea recenzii pozitive, atâtea note mari pe imdb.com. Degeaba. Filmul este un fel de The Cube, varianta MTV, adică este făcut pentru cei pasionați de Jersey Shore. E adevărat că dacă ne uităm la ce tâmpenii de horror-e s-au scos în ultimul timp, Căsuța din pădure e altceva, și e mai ok decât multe altele, însă nu are acel ceva sinistru de înspăimântător precum The Shining, Alien sau The Ring sau The Eye (varianta asiatică, bineînțeles). Sfârșitul este ok și pentru asta merită o notă de trecere, dar e mult prea puțin un sfârșit fain ca să faci un film de nota 7 per total pe imdb.com.

În rest, job-ul îmi ocupă tot timpul, câteva meciuri de la Cupa Confederației, precum și ceva jocuri pe PS 3 și câteva game board sessions cu niscai prieteni, m-au ținut departe de blogăreală.

Sper să revin în trombă și să am și motive de scris.

Cel puțin până la venirea lui Batman. După aia mai vedem.

Al vostru,

Același Răzvan van Firescu

Lasă un răspuns

