De ce citesc?


De ce citesc?

Prima carte pe care am citit-o singur a fost Căluţul cocoşat în clasa I-a cu mare ajutor din partea mamei pentru că încă nu ştiam toate literele alfabetului.

Nu m-am întrebat atunci de unde această poftă de a mă afunda în poveşti şi în lumi fanteziste, de unde dorinţa aceasta de a evada din realitate, mai ales că pe atunci lumea reală părea că-mi oferă doar lucruri frumoase şi absolut tot ce am nevoie…

În orice caz, am ajuns să stau cu bunicul meu (odihnească-se în pace) la gura sobei şi să citim împreună până la o bucată de noapte, eu amuşinând mirosul de lemn ars şi fumul de la ţigările Carpaţi pe care le fuma Tata Pe. Citeam cot la cot şi adeseori ne recomandam cărţi unul altuia sau făceam schimb, primul lucru pe care-l făceam când luam o carte pe care a citit-o el fera să o miros. Volumele păstrau mirosul greu de tutun iar acest miros îmi dădea senzaţia de autenticitate a poveştilor pe care le spuneau. Chiar şi astăzi, când citesc, miros paginile acelor cărţi, dar mirosul copilăriei nu se mai întoarce…

Poate că îmi place să citesc pentru că vreau să recuperez ceva pierdut. Poate că îmi place să citesc pentru că am înscrisă în gene această dependenţă. Poate că îmi place să citesc pentru că întotdeauna mi-au plăcut întrebările. Poate că îmi place să citesc pentru că personajele din cărţi sunt întodeauna sincere şi deschise, nu ascund nimic niciodată şi nu se supără pe tine dacă le iubeşti sau dacă le urăşti. Poate că îmi place să citesc pentru că sunt un orgolios care vrea să ştie cât mai mult şi pentru că vrea să se laude cu cunoştinţele sale. Sau poate că îmi place să citesc pentru că nimic nu se compară cu senzaţia pe care o ai atunci când se luminează afară şi tu încă eşti cu o carte în faţă, stană de piatră, blocat în timp şi în lumea din paginile pe care le dai voluptos, savurând fiecare cuvânt scris.

Acest articol este scris pentru concursul propus de libris.ro, un concurs care merită apreciat şi semnalat de către orice iubitor de lectură spre şi pentru binele confraţilor săi. 🙂

Concursul propus de libris.ro cere să-ţi motivezi plăcerea lecturii şi să dai 10 motive pentru care lumea ar trebui să citească.

Prin urmare:

1. Pentru că toţi suntem egali în faţa cărţilor. Toate difenţele dispar în momentul în care stăm cu o carte pe genunchi iar poveştile ne împresoară.

2. Pentru că este cel mai ieftin mod de a călători geografic şi singurul mod de a călători în timp.

3. Pentru că la un moment dat în anii 1930 un grup politic a ars cărţi în pieţe publice pentru ca mai apoi să dea un nou sens lumii şi vieţii. Gândirea, libertatea şi cizelarea sinelui se face citind şi datorită cărţilor iar naziştii au atacat furibund unul dintre cel mai mare duşman al regimului lor fără drept de apel. Nu sunt, nu au fost şi nici nu vor fi singurii subjugatori ai spiritului uman care vor încerca să distrugă marele inamic al obtuzităţii: CARTEA.

4. Pentru că nu există oglinda mai eficientă şi sinceră precum cartea.

5. Pentru că te ajută să-ţi faci prieteni interesanţi şi frumoşi.

6. Pentru că nu poţi să te exprimi şi să exprimi ce simţi, cine eşti şi ce vrei fără a avea un mentor bun. Singurul mentor răbdător, întodeauna disponibil şi niciodată certăreţ este cartea.

7. Pentru că este singura dependenţă ”chimică” pe care nimeni nu ti-o va condamna sau îţi va propune vreodată să o tratezi şi care nu-ţi distruge creierul, ba dimpotrivă, îl ajută se evolueze.

8. Pentru că „un om care nu citeşte cărţi nu are niciun avantaj faţă de unul care nu le poate citi” ne spune Mark Twain.

9. Pentru că datorită cărţilor nu ai o singură viaţă de trăit.

10. Pentru că pe frontispiciul Librărie din Theba scria: Doctoria sufletului. Cine suntem noi ca să-i contrazicem pe vechii antici?

(Pozele cartilor pot fi vazute mai bine in articolul Biblioteca mea)

BONUS: Pentru că:     🙂

Iată mai jos şi regulamentul concursului:

In luna aprilie, Libris.ro, cea mai de incredere librarie online din Romania, te provoaca la scris. Punem la bataie 1.500 lei, in premii pentru cei mai talentati trei bloggeri/posesori/administratori/editori in www.

Ce trebuie sa faci?

  1. Publica pe blogul tau un post in care sa anunti inscrierea ta la acest concurs;
  2. Ai grija ca in post sa incluzi sigla Libris.ro, precum si link spre libris.ro pe librarie online si pe carti online;
  3. Anunta-ne si pe noi ca te-ai inscris la concurs, arata-ne postul tau pe http://www.facebook.com/libris.ro;
  4. Acum e acum Scrie intr-un post un articol cu tema „De ce citesc?” si prezinta-ne 10 motive pentru care lumea ar trebui sa citeasca. Nu uita ca si aici sa incluzi link-urile spre libris.ro pe librarie online si pe carti online.
  5. Repetam punctul trei ca sa avem si noi o evidenta si sa va putem juriza.

Ce poti sa castigi?

Locul 1: carti la alegere in valoare de, tine-te bine, 900 lei!

Locul 2: carti la alegere in valoare de 400 lei!

Locul 3: carti la alegere in valoare de 200 lei!

Cum castigi?

O instanta binevoitoare, inarmata cu inteligenta, rabdare si simtul umorului va aprecia urmatoarele:

  1. Cel mai interesant raspuns la la intrebarea „De ce citesc?” (pondere 50%)
  2. Cele mai multe comentari la postul „De ce citesc?” de pe blogul tau (pondere 50%)

Depunctam (pe bune!) folosirea defectuoasa a limbii romane (recomandam DOOM-ul).

Perioada concursului:

02 aprilie – 22 aprilie

Lasă un răspuns

