Ultimele lecturi si Orele irosite ale lui Razvan cu cartea Angelei Lambert


Iată că nu a trecut nici măcar o lună din binecuvântatul an 2011 şi am dat deja de trei cărţi proaste (de două eu şi de una Elena).

Prima dintre ele, şi cea mai îngrozitoare, este Viaţa irosită a Evei Braun în viziunea Angelei Lambert. Nu prea am înţeles titlul, după ce m-am apucat de carte şi am citit cam o sută de pagini şi am mai citit câteva rânduri pe ici, colo, în primul rând pentru că această carte pare a fi dedicată MAMEI autoarei şi modului de lucru al AUTOAREI!!! Deci, mai fair-play ar fi fost ca volumaşul să se “intitulească”: Viaţa extraordinară dar extrem de neinteresantă a mamei unei autoare care a scris o carte despre Eva Braun. Am ajuns la acest pamflet feminist (nu este deloc aşa, dar încă lucrez la metaforele dedicate cărţii) pentru că mi s-a părut interesant personajul care a trăit în preajma lui Hitler şi nu prea a fost băgată în seamă de istorici. Am crezut că voi afla lucruri noi şi interesante atât despre soţia luată în faţa morţii de către Marele Conducător cât şi despre el şi felul în care era văzut de oamenii din jurul său. Dar ţeapăăăă! În primele o sută de pagini o să afli despre cum crede Angela Lambert că poveştile fraţilor Grimm au influenţat negativ copiii nemţi şi i-au făcut doritori de vărsare de sânge uman şi iubitori de violenţă nazistă. O să afli că Eva Braun era de mică cochetă şi că se îmbrăca la fel cu mama lu’ Angela Lambert şi că nu se ştie cât de important era Crăciunul în familia Braun, dar sigur era foarte fain în familia mamei lu’ tanti Angela. O să mai afli că… dar de fapt o să mai afli un căcat pentru că NU O SA PUI MANA PE CARTEA ASTA!!!!!!! Sincer, mai bine citeşti o carte de poveşti copilului tău, dacă ai şi dacă nu ai copil, mai bine beleşti două zile ochii în televizor decât SA CITESTI PORCARIA ASTA!!!!!

A doua carte pe care nu am putut să o duc la bun sfârşit deşi părea a fi interesantă este Hotul de trupuri de James Bradley. Cartea se vrea un thriller şi poate că este în ultima sută de pagini pentru că din primele sute de pagini… pare a fi… altceva… Este scrisă destul de bine, autorul intercalează gândurile personajului principal în derularea evenimentelor, viaţa curge întrerupt, bla bla. Problema este că nu se întâmplă absolut nimic! Şi te saturi până la urmă şi de descrierile cadavrelor şi a Londrei medievale sărăcăcioase şi mizere bântuită de criminali şi alcoolici mai mult sau mai puţin anonimi şi te saturi şi de consumul de opiu care nu face de fapt deloc mai interesantă cartea… Nu o recomand nici măcar dacă te plictiseşti foarte foarte tare la un moment dat şi ai avea-o la îndemână, nu de alta dar s-ar putea să vrei să te sinucizi de plictiseală.

Elena s-a lovit de Căpcăunii veseli a lui Daniel Pennac. Şi-a dorit toate cărţile lui Pennac şi le are pe toate care au apărut până acum pentru că a crezut că este comparabil cu Woodhouse (şi datorită unor recomandări care au făcut aceste comparaţii) şi datorită Necazurilor cu şcoala care au fost destul de ok (şi mie mi-au plăcut primele 50 de pagini deşi nu prea diger funny stuff-uri). A citit-o şi s-a chinuit cu ea pentru că nu înţelege cui se adresează, e boooooring, pentru că lucrurile care se întâmple sunt fade şi limbajul folosit este şcolăresc cu intruziuni vulgare fără rost. Elena dixit: Pennac nu are talent scriitoricesc, cu toate că deţine şi pune în practică instrumentele necesare pentru construirea unui roman. Se pare că nu se poate dezice de pregătirea sa profesorală.

Tot Elena, tot dixit: Un pelican la castelul Blandings nu este cel mai bun roman al lui Woodhouse din cele citite până acum (adică better stick to Jeeves).

Mai multe detalii o să primiţi o dată când o să aibe mai mult chef de vorbă.

Booon. Astea fiind zise şi copiii culcaţi, hai să trecem la lucruri mai serioase.

Deşi nu pot să spun că o recomand, este una dintre cărţile care mi se par destul de interesante mai ales datorită muncii depuse de autor şi a modului ştiinţific abordat de către acesta. Biblioteca lui Hitler scrisă de Timothy Ryback este una dintre foarte multe cărţi dedicate bibliofilului care a fost autorul Mein Kampf-ului. Recunosc că studiul mi s-a părut destul de incitant şi că mi-a oferit unele informaţii destul de importante pe care nu le aveam. Plus că îmi plac genul acesta de studii sociologice de la Masacrul pisicii încoace pentru că se par extrem de utile şi explicative în timp pentru cei interesaţi. Ia foarte important şi demn de observat este modul destul de profesionist cu care autorul tratează problema. Deşi sunt sigur că există alte volume mult mai bine documentate şi cu informaţii mult mai valoroase referitoare la biblioteca dictatorului, eu altceva nu am avut la îndemână şi pentru moment mă declar mulţumit. Repet, nu recomand cartea decât celor pasionaţi ca şi mine de figurile dictatoriale şi de cel de-al doilea război mondial sau celor care sunt interesaţi de diferite modalităţi interesante de studiu sociologic (pfuai cât m-a chinuit fraza asta!). De ce nu apare RAO pe prima pagina cand dai search pe google cronica unei morti anuntate RAO???

Cronica unei morţi anunţate este ultima lectură recentă pe care am ingurgitat-o. Am citit-o într-o duminică şi la cafea şi pe budă şi în pat şi la o bere băută în bucătărie. Micro-romanul mi-a plăcut, m-a distrat, m-a convins că Marquez merită să-i acorzi timp îndelungat din viaţa ta. Cu toate că merită să o citeşti şi să o recomanzi, mai bine o recomanzi prietenilor să o ia de la bibliotecă pentru că RAO ţi-o dă la infimul preţ de 40 de lei!!!!!!! Nici 200 de pagini la 40, God damn it man, nici măcar cuvântul sfânt coborât spre pământ nu-i aşa de scump SI-I SFANT!!!!!

Cam atât pentru moment. Promitem să vă mai plictisim.

Răzvan şi Ilena.

3 gânduri despre „Ultimele lecturi si Orele irosite ale lui Razvan cu cartea Angelei Lambert

  1. mie cartea asta mi sa parut destul de plictisitoare ca tot se intorcea asupra multor detalii; io tot astept sa publici mai mult de Mrarquez 🙂

Lasă un răspuns

