Curcubeul gravitatiei – T.P. 103-214


Am incercat de nenumarate ori de-a lungul ultimelor pagini a primului capitol sa scriu despre capitolasele (secventele) parcurse asa cum am facut-o si pana acum. Doar ca… de data asta mi-a fost incredibil de greu. Am recitit ultimele 60 de pagini din Dincolo de zero de doua ori si tot nu am reusit sa imi adun o sama de cuvinte ca sa le pot descrie si sa-l fac pe cel care inca nu s-a apucat de Curcubeu sa o faca.

Daca tot ce a fost pana acum a parut nebunesc, ce urmeaza depaseste absolut orice limita a ceea ce ai citit pana acum. Sunt imagini si personaje care depasesc puterea mea de exprimare: de la basmul reinventat al fratilor Grimm despre Hansel si Grettel pana la partide nebunesti de amor, magia Craciunului surescitat de bagheta paranoiei, discutii pavloviene si conspiratii guvernamentale abstracte si diabolice.

Imagineaza-ti sfarsitul acestui capitol sub forma unui cos din care va iesi un fum alb sau negru, singurul juriu care va decide daca Thomas Pynchon si al lui Curcubeu al gravitatiei este o carte menita a fi citita din scoarta in scoarta esti tu. La mine fumul alb a inundat apartamentul.

Nu pot sa scriu despre aceste pagini pentru ca am senzatia de vulgarizare a imaginatiei si talentului lui Pynchon, astfel ca, sfatuiesc pe oricine s-a gandit sa puna mana pe aceasta carte sa o faca nu numai datorita randurilor pe care le-a gasit pe acest simplisim blog, ci in primul rand datorita istoriei pe care o face autorul acestei carti.

P.S. voi continua scrierea secventelor in masura in care ma simt in stare. Daca exista cineva (desi ma indoiesc) suparat de aceasta ruptura, imi cer scuze, desi stiu ca citirea paginilor mai sus amintite ma vor salva (dramatism de neevitat in situatia data, lol).

Lasă un răspuns

