In Word we trust!


„Light a candle for the sinners, set the world on fire.”

Puterea exemplului

6

Dumnezeu şi-a pierdut cuvintele la un meci de cuie. A descoperit, în schimb, puterea exemplului şi a imaginii. Mult prea bătrîn şi obosit , adoarme adesea cu ţigarea aprinsă punînd Raiul în pericol de incendiu. Dus la azil, respiră prin aparate şi supravieţuieşte datorită perfuziilor prin care trec osanale şi rugăciuni. Kilobiţi, kilohertzi, megahertzi şi alte frecvente înalte sau joase ajută la comunicarea cu absolutul. A spus: Să fie lumină! Şi s-au aprins monitoarele. Reflectoarele stau îndreptate spre el. Se focalizează camerele. Se aşteaptă ultimele sale cuvinte într-un zgomot aspru şi ascuţit de particule ce se împerechează ştiinţific. Orgasmul suprem şi absolut dizolvă cuvintele în frecvenţe, cifre şi calcule.

6

Tremurul bolnav al cărnii la 01 scorojeşte pereţii. Ochii pictaţi se închid vinovaţi. Îngerii îşi pleacă capetele trişti şi se lasă suprinşi în poze. Cuvintele se aud vag, mesajul ajunge cu întîrziere, urechile plîng sînge, iar degetele îşi pierd amprentele. Deget devine digit iar degetele devin digital. Impersonal, iubirile curg cu un mega pe secundă către exterminarea finală. Ţi-am programat un tatuaj cu un cod de bare pe inelar. Vrei să fii statusul meu?

Au început să îşi facă prieteni voci. Discută binar despre suflet, iubire, ură, singurătate, moarte, creditul necesar pentru a rămîne în viaţă, imposibilitatea de a avea copii, bisexualitate, operaţii estetice şi modul de a camufla urîtul natural. Dar, cam toate discuţiile se termină în zero, aşa că se enervează de fiecare dată pentru că au impresia inutilităţii. Tu nu mă mai iubeşti… Iar masturbările devin din nou lipsite de sentiment.

6

Am plecat din grădina Raiului supărat, nervos şi trist. O priveam cu ciudă, cu scîrbă, cu neputinţă, cu frică. Mila căuta loc, cerşea îndurare, bocea speriată de imaginea extincţiei. Mi-am deschis sufletul şi i-am făcut loc. Iubirea a rămas pe dinafară.

Nu m-am putut uita la ea cîteva luni întegi. Refuzul de a o atinge, de a-i vorbi, de a o privi a fost atît de puternic încît adeseori uitam total de ea. Cînd plîngea plecam cît mai departe să nu o aud. Aş fi ucis-o dar mîinile mele nu ştiau să facă aşa ceva. Şi ăsta este un lucru ce-l regret.

Am atins-o prima dată după ce am fost rănit la vînătoare. Plin de sînge, slăbit, înfricoşat de frigul morţii am acceptat atingerile şi îngrijirile ei. Am lăsat mîinile să mă cureţe şi buzele să-mi încălzească pielea. M-am lăsat amăgit de iluzia vieţii ce curgea din ea. M-am lăsat cuprins în femeie şi mi-am uitat sufletul în carnea ei blestemată. Focul desfrîului mi-a întunecat raţiunea şi inima. Copleşit de momentele vulgare de fericire am adormit.

Cînd m-am trezit, am văzut-o zîmbind. La fel ca atunci cînd a luat mărul. Şi de atunci am ştiut că a fost rîndul meu să greşesc şi să pun un blestem pe umărul celor ce vor veni. Atunci am ştiut că voi plăti pentru acel măr mult mai mult decît am făcut-o deja. I-am lăsat ei zîmbetul şi am păstrat pentru mine durerea.

Lîngă pat era un coş plin cu mere. Şarpele ce sîsîia eram eu. Atunci am ştiut că nu sunt singurul. Şi că ei îi plac foarte mult merele întinse de şerpi…

666

M-am cerut poet, defect în care am crezut

Chiar de la început, neştiind c-am să asmut

La priveghiul vorbii multe pe temutul Demiurg.

Speriat de absolut, beau cafele într-un burg,

Singur cuc, credeam eu.

Credeam prost, căci de vreo două ore, stă cu mine Dumnezeu.

Se uita direct la mine, lucru ce m-a speriat,

Neputînd păstra privirea ce în suflet mi-a săpat

Frica de păcate, de iubire deşănţată, de băut şi de fumat.

Se ridică, ( e înalt ), şi se aşează încet la masă: Eşti pătat?

Say what? De cuvinte şi de gînduri Doamne. Este grav?

Diletant… Grav e un adjectiv serios iară tu eşti cam bolnav.

Ce-ţi veni să pui în fruntea vorbii noastre cifra fiarei?

Asta întrebare tare! Doamne, Doamne… O ţigare, vrei?

Ţi-ai imaginat vreodată pe Dumnezeu surprins?

Eu nu, dar pot să-ţi spun că arată ca orice ins

Pus într-o situaţie ingrată de vre-un neam prost.

Ai nevoie. Sincer. Nu degeaba sunt, crede-mă, chiar au un rost.

Plus că ceea ce am să îţi spun o să fie mai uşor dacă ai în piept un fum.

Palid, tremurînd puţin de nervi, îmi şopteşte: Eşti nebun? Te prefac în scrum

Într-o clipită! Aham, care va să zică Dumnezeu se mai şi oftică?

Haide Doamne, las-o baltă, ştiu că poate greu îţi pică

Însă nimeni nu prea mai crede-n Tine, ce să mai vorbim de frică?

Nu ştiu de ce nu vrei să-nţelegi că ne-ai făcut perfecţi,

Şi că, de ce ceva timp, nu mai eşti decît văruit pe vreo doi pereţi.

Eşti prea greu de aflat, ceri prea multe evidenţe şi dovezi

De credinţă şi iubire. Aşa că am renunţat la Tine, ca să vezi,

Minune! Ne-am descoperit salvarea şi avem răspunsurile

Naşterilor noastre, a tuturora! Nu mai vrem mîntuirile

Promise din vechi timpuri! Ne-am trezit! O să vadă lumea-ntreagă

Cum că lumea e făcută dintr-o bubuială exemplară, că-i Bing-Bangă

Şi atunci ai să rămăi fără de job! Ha! Cine e acum neghiob?

Ai milenii multe-n spate, eşti bătrîn, cam hodorog

Ş-ai început să plictiseşti. Nu mai ai ce să scorneşti!

Cînd vom bubui atomii şti-vom toti ce plănuieşti!

Hei, moşnege, ce-ai păţit? Parcă te-ai învineţit!

Ce-i cu Tine, ce ai Doamne? O salvare!!! Dumnezeu s-a-mbolnăvit!

Oh, fiule, sunt pe moarte. Mor. Mă duc în alte lumi, în cer, în spaţiu, unde vrei!

Mă cheamă Tatăl meu, primul EL, Tatăl meu suprem: Large Hadron Collider de la CERN.

Stau tăcut, mă uit la el şi-mi pare rău, însă asta-i dijma ce se dă în lumea noastră.

Nu mai eşti de actualitate taică, pace ţie, oriunde-i merge. Sper să ai o altă soartă,

Mai frumoasă. Însă uite, nu-s chiar rău, şi-ţi arăt că-I totuşi cea mai bună minunata lume nouă:

999


Lasă un răspuns

