Who digs the digger(wait what?)


Watchmen este o bandă imposibil de filmat. Pelicula lui Snyder transformă în parodie tot ceea ce este inteligent și intens în banda lui Moore și a lui Gibbons. Scriitorul a construit intenționat niște personaje absolut oribile, cu care n-am reușit să empatizez în nicio măsură, dar arta lui Gibbons, prin limbaj corporal, ticuri și emoții le-a mai umanizat și le-a adâncit. Prin această suprapunere de cuvânt și artă, prin interacțiunile atente ale intelectualului și visceralului, Watchmen, banda, se bucură de niște personaje parcă desprinse din literatura clasicistă(dacă este un lucru bun, voi alegeți). În filmul lui Snyder nu există așa ceva. Tot ceea ce este sugerat în bandă, în film te lovește în față; însăși hiperviolența stilizată din film neagă esența poveștii pentru că anulează ideea de mascaradă, de prefacere. În momentul în care arăți că Nite Owl II poate pune la pământ personalul instruit și antrenat al unei închisori, demonstrezi că ceea ce ai în față este un supererou și nu un individ complexat, plin de nevroze și iluzii, așa cum intenționa Moore să arate. Ridicând cuvântul din spațiul său fizic pe care îl are în bandă și pierzând narațiunea relativ haotică a panourilor, schimbându-le cu un mod liniar de a nara se pierde din densitatea benzii, din ceea ce realizează prin juxtapunere. watchmen(nu-i typo) a eliminat cel mai grandios lucru realizat în Watchmen, unicul lucru care să facă banda să capete aclamațiile pe care le primește. Modificând aspecte aparent nu foarte importante ale poveștii(no Tales of the Black Freighter???), în ciuda faptul că totul este de maximă importanță în bandă, watchmen pierde puterea poveștii, dar obligându-se să respecte cu fanatică fidelitate mare parte din modul cum ne este prezentată bandă, filmul distruge și ceea ce ar fi putut realiza folosind mediul cinematografic rezultând o operă sterilă, care se face vinovată de imitație exploatativă.

Snyder nu a înțeles ce a făcut bandă să fie atât de bună. În niciun caz nu a fost povestea. Și Gibbons o recunoaște: ”as it progressed, Watchmen became much more about the telling than the tale itself.” Are practic același plot cu 6485 dintre benzile tipărite în momentul de față, cu orice film noir sau de spionaj. Modul cum e spusă povestea contează. Mediul în care este spusă contează. watchmen este un cadavru cultural, o mumia unui înțelept îmbălsămată scoțându-i-se creierii și inima. Să știți că nu este o coincidență că cele mai bune filme făcute după adaptări, nu au rămas foarte fidele în formă materialului adaptat. În schimb multe au reușit să captureze esența, în ciuda cârcotelilor autorilor. Snyder nu încearcă așa ceva.

Chiar n-am mai mult de spus despre film, pentru că nici el nu comunică mai mult. Este artificial, pornografic și plictisitor.

Anunțuri

2 gânduri despre „Who digs the digger(wait what?)

  1. mai, dupa mine watchmen e de 6-6.5 maxim. Eu nu cunosc benzile de care vb tu, nu ma pasioneaza domeniul benzilor desenate, asa ca judec doar ce vad.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s